Avatar billede 2400nv Nybegynder
06. maj 2002 - 19:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Deling af scanner og printer

Hej
Hvordan deler man scanner og printer?

Vi har 2 computer, der skal dele en USB scanner og en USB printer.

Hvilken måde gør man det bedst på? De må meget gerne kunne køre uafhægig af hinanden.
Avatar billede hotcut Nybegynder
06. maj 2002 - 19:22 #1
køb en print-server vil jeg tro...
Avatar billede chico Nybegynder
06. maj 2002 - 19:23 #2
En computer deles lige som en mappe !!
Hvilken windows bruges ??

Jeg ved faktisk ikke om en scanner kan deles !!
Avatar billede chico Nybegynder
06. maj 2002 - 19:23 #3
Jeg mente en printer deles lige som en mappe !! Sorry !!!
Avatar billede chico Nybegynder
06. maj 2002 - 19:24 #4
Men hvis det er en USB kan det vel ikke tage lang tid at flytte scanneren  !!
Avatar billede 2400nv Nybegynder
06. maj 2002 - 19:33 #5
Jeg tænker i første omgang, hvordan jeg tilslutter scanner og printer til de 2 computer.
Avatar billede chico Nybegynder
06. maj 2002 - 20:00 #6
Bare tilslut printer til den ene computer i en ledig usb port !
Avatar billede 2400nv Nybegynder
06. maj 2002 - 20:05 #7
og hvad så???
Avatar billede 2400nv Nybegynder
06. maj 2002 - 21:20 #8
Jeg mangler stadigvæk en løsning!!
Avatar billede 2400nv Nybegynder
07. maj 2002 - 11:27 #9
Jeg afsætter lige nogle flere point :-)
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 11:35 #10
m.h.t. printeren: Tjek først om du har fil & printerdeling slået til.
Højreklik på dit printerikon. Vælg deling af printeren. Virker det ikke vil det være en god ide at skrive hvilket styresystem du har, så er det lidt nemmere at give en præcis forklaring.

med hensyn til scanneren ved jeg ikke om den kan deles..
Avatar billede 2400nv Nybegynder
07. maj 2002 - 13:40 #11
Begge maskiner kører win 2000. Hvordan tilslutter scanner og printer, så hver pc kan bruge dem uafhængig af hinanden? Skal jeg købe en USB-hub eller noget i den stil?
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 19:11 #12
Jeg går ud fra at du har en forbindelse mellem de 2 computere?
Du skal gå i netværksindstillinger og slå fil & printerdeling til, hvis du ikke allerede har gjort det. Tjek også at arbejdsgruppenavnet er det samme på begge maskiner. Højreklik derefter på printerikonet på den maskine hvor printeren er sat til. Sæt flueben i deling af printeren. Genstart begge maskiner. Det er muligt at du skal bruge win2000-cd'en.

Som sagt ved jeg ikke om du kan dele scanneren.

Det er vist hvad jeg kan sige om det. Det undrer mig at der ikke er andre som har kommenteret dit spgs. i mellemtiden, men hjælpsomheden er vist aftagende her på E....
Avatar billede 2400nv Nybegynder
07. maj 2002 - 21:38 #13
Der er forbindelse mellem de 2 maskiner. Dit forslag indbærer at printer og scanner er tilsluttet den ene maskine og man via netværk deler disse ting med andre maskiner.

Dette er også en okay løsning, men problemer er bare, at den maskine som har tilsluttet printer og scanner skal være tændt, for at den anden computer kan bruge den.

Det jeg fisker lidt efter er, om man kan tilslutte printer og scanner til begge manskiner, så den ene computer ikke behøver at være tændt, for at den anden kan bruge den.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 22:33 #14
2400nv => du kan IKKE dele en scanner via netværk.. dette kræver en speciel scanner der koster en del..
det kræver også special sowtware at scanne via netværk

hvis du har Parallel port på din scanner, så kan du købe en parallel => 2PC'er så kan du på den måde dele den..
Avatar billede 2400nv Nybegynder
08. maj 2002 - 13:13 #15
Jeg har heller ikke tænkt mig at dele scanner via netværk. Da både scanner og printer er med USB-stik (ingen parallel-port), havde jeg tænkt mig at tilslutte scanner og printer til begge manskiner.

Problemet er bare det, at jeg mangler en eller anden form for fordeler, så begge manskiner er tilsluttet både scanner og printer.

  PC1    PC2
  |      |
  ---\ /---
      X
  ---/ \---
  |      |
Scanner Printer
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. maj 2002 - 22:05 #16
Mangler stadigvæk en løsningen der virker, ellers bliver jeg nød til at lukke spørgsmålet her
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. maj 2002 - 11:23 #17
hvad jeg ved så kan du ikke dele dem via en USB HUB..

men det er jo ikke så svært at skifte det ene usb stik over i den anden vel? ;o)
Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. maj 2002 - 10:30 #18
Hvis der ikke er andre måder, så bliver jeg nød til at skifte USB-stik manualt. Der man sgu da være andre løsninger!!
Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. maj 2002 - 10:31 #19
Afsætter lige nogle flere point. (45)+ 55