Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 18:09 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

hvad, hvor og hvordan ??

Hmmm ...jeg har lidt svært at forklare det, men prøv at lytte efter og se om du kan fatte jeg jeg mener :-)

Flere steder, men mest i notepad filer, har jeg set figurer, tegninger, store kreative bogstaver lavet som et helt kunstværk.

Og dette vel at mærke kun ved hjælp af tastaturets bogstaver/tegnsæt.

Hvad kalder man sådan noget ?

Hvor finder man sådan noget ?

Kan nogle lave sådan noget ?

jeg har et lille image af et musehoved, som jeg gerne vil have over på et notepad.txt.

100 point til den som tør tage opgave.

Avatar billede stigc Nybegynder
10. juli 2000 - 18:44 #1
Det kaldes vist ascii art.......
Du kan få et program der laver bmp billeder om til .txt -"billeder"

Jeg har et liggende der fylder 158 Kb. Send en mail og jeg sender det til dig.......
Avatar billede driis Nybegynder
10. juli 2000 - 18:54 #2
Til det første spørgsmål: Det kaldes ASCII - drawings. Jeg har også set andre udtryk for det, men ASCII-drawings er efter min opfattelse det mest brugte. ASCII kommer ud fra, at hvert tegn, der kan skrives på computeren har en ASCII kode; og da mange af de tegn, der bruges i disse tegninger ikke har en tilsvarende tast på tastaturet, bruger man ASCII koder til at skrive tegnet med. For at kunne lave ASCII drawings skal alle tegn i det miljø, man laver (og ser) være defineret til at have den samme bredde. Tidligere havde alle tegn på en PC samme bredde, men efterhånden er det kun i DOS og i Notepad, dette gælder (Hvis vi snakker om Windows-systemer) - og derfor er ASCII drawings også ved at være ret sjældne at se.

Jeg ved ikke, hvor man kan finde den slags.

Du kan jo prøve at sende mig billedet af musen, så skal jeg se, om jeg kan lave det som ASCII-drawing - men hav ikke for store forventninger, jeg har kun meget få erfaringer med at lave sådanne tegninger.
Avatar billede driis Nybegynder
10. juli 2000 - 18:58 #3
manon>> Som du kan se, er der mange udtryk for ASCII - drawings; mens jeg skrev er stigc allerede kommet med et andet udtryk. Hvis du ville prøve at sende det billede til mig er adressen: driis@mobilixnet.dk

stigc>> Vil du sende det program til mig også? Jeg kunne godt tænke mig at se, hvor godt (og hvordan) det fungerer. (Jeg sender dig lige en mail)
Avatar billede stigc Nybegynder
10. juli 2000 - 20:08 #4
har videresendt det til driis.....
Havd med dig, manon?
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juli 2000 - 21:18 #5
Nogle links:

Star Wars Ascii art -->  http://www.frazmtn.com/~punstr/ascii/

Links til sider med Ascii art -->  http://www.virciados.com.br/links/Ascii_Art/more2.html

http://www.searchgate.co.uk/cgi-bin/anacondaodpp.pl?passurl=/Arts/Visual_Arts/Media/ASCII_Art/

Forresten, er der nogen som ved hvor den ASCII Movie af Star Wars Episode IV er?
Til dem som ikke kender denne er det det meste (hvis den ikke er færdig endnu) af Star Wars Episode IV, som er lavet om til ascii tegn. Det er et java script (tror jeg), så det er ikke stil billeder, men hvor det bevæger sig. Den er dog uden lyd, men med undertekster.
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 21:31 #6
Hold da kæft - hvor er i altså bare gode.

Stigc > Min email er eksperten@manon.dk - du må meget gerne sende programmet :-)

driis > har lige sendt images til dig.
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 21:34 #7
stigc > jeg klpper i mine hænder og venter spændt på det program :-)
Avatar billede klas Juniormester
10. juli 2000 - 21:41 #8
Jeg kunne også meget godt tænke mig det program :o)  klas@klas.dk
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 21:48 #9
stigc > er det dette program du bruger ??

http://5679soft.virtualave.net/asciipic.html
Avatar billede stigc Nybegynder
10. juli 2000 - 22:06 #10
ja det er det faktisk......

Så behøver jeg ikke sende det.....
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 22:27 #11
ja, det er ret fedt - selvom man lige skal lære at manipulere lidt med billederne, så de bliver længere end før - for at de ser godt ud, men her er min mus :-) - lad os se om det også virker her på eksperten *LOL*

              ,=:;;:=,-;+$H@@@@@@@HHX$+:-.
          ,;%H@@@@@@@@@MMMMMM@@@@@@@@@@@@H%:,
        -+H@@@@@@@@MMMMMMMMM@@@@@@@@@@@@@@@@X/,
        ;H@@@@@@@@MMMMMMMMMM@@@@@@@@HHXX$$$XHHH$-
      +@@@@@@@@MMMMMMMMMMMM@@@@HX%/;:=====:::/%%,
      +@@@@@@@@MMMMMMMMMMMM@@@H+:===============:=
    -H@@@@@@@@MMMMMMMMMMMM@H+=------=============-
    ;@@@@@@@@M@MMMMMMMMMM@X:--------=========:===:,
    :$@MMMMMMMMMMM@MMMMMM@X:--------====:/++;:::===-
  :X@@@MMMMMMMMMMM@MMMMM@@;=--------===;X@@@@X/::::=
,+H@@@MMMMMMMMMMMM@@MMMM@$=---------===/H@@@@@H/:::-
%@@@@@MMMMMMMMMMMM@@MMM@H;---------====:+H@@@HX%;;;=--,
H@@@@MMMMMMMMMMMMM@@@M@@X:--------======:;X@@H$/=-----===-.
@@@@@MMM@@M@@@@MM@@@@M@@$==--==-=-======::/XX+=--,,---=====-.          ,:+%%+:,
@@@MM@@@MMMM@M@@MM@@@@@@$:=============:::;+:---------========,      ;H@@@@@@$-
@@@MMMM@MMM@MM@MMMM@@@@@X:===========::::;;=----------===============;H@@@@@@HH%
@@@MMMMMMMMMM@MMMMMM@@@@@+:==:::=::::::;;:=----------================;$@@@@@@HH%
@@MMMMMMMMMM@MMMMMMMMM@@@H+::::::::::;;;=======-=-===========-=-----==;$H@@@HH$-
X@MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM@@@@H%;::::::;;;:======================-------==:;/%XX$;,
-$@MMMMMMMMMMMMMMMMMMM@@@@HHX%;;;;;;:::;;;;;;;;;::::============---===::::
  :$@@MMMMMMMMMMMMMMMH+$H@@HHHX%/;;;;:::====::::::;;::================:::,
    -;%H@MMMMMMMM@@X;,,,,----,    ,=::::::::::::::::--:::====:======::;:,
        ,=:;////:=,                  ,-====::==-,    ,-=:::::::::::-,
                                                            ,---=-
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 22:28 #12
Hmmm...ikke særligt vellykket *LOL*
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 22:31 #13
STIGC, DRIIS OG GOULDUCK > Hvad siger i til denne pointfordeling ??

30 point til Stig fordi du havde så gode intentioner.

30 point til driis for den gode forklaring

40 point til goulduck, fordi han gav mig et link, hvor jeg kunne finde diverse programmer

Er i enige i dette ???
Avatar billede stigc Nybegynder
10. juli 2000 - 22:59 #14
fint, fint........
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 23:07 #15
I må altså sige hvis pointfordelingen ikke er god nok, for jeg ønsker ingen sure miner *s*
Avatar billede driis Nybegynder
11. juli 2000 - 00:00 #16
Jeg er mere end tilfreds, accepter du bare sådan som du skriver.
Avatar billede manon Nybegynder
11. juli 2000 - 01:06 #17
desuden - jeg fandt dette prog. som kan lave meget mere - banner, underskrifter osv.

http://www.geocities.com/SouthBeach/Marina/4942/sigzag.htm
Avatar billede roholt Nybegynder
11. juli 2000 - 13:49 #18
Hvis du sender mig en mail på prp@uua.fyns-amt.dk sender jeg dig en lille ascii editor
Avatar billede Chewie Novice
01. juli 2003 - 13:22 #19
Mange Mange år efter :o)

Hvis nogle af jer stadig er aktive på e! .... så send lige programmet til mig også srk@langdraget.dk
Avatar billede htm Nybegynder
01. juli 2003 - 15:35 #20
chewie>> Mon ikke at det er dette program du kunne ønske dig: http://www.ykwong.com/download.shtml
Avatar billede Chewie Novice
01. juli 2003 - 15:37 #21
Super ... mange tak
Avatar billede htm Nybegynder
01. juli 2003 - 15:38 #22
np ;o)