Avatar billede killer_r Nybegynder
06. maj 2002 - 18:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

STOP TELESELSKABERNES GRISKHED!!!

På siden:
http://NuStopperDe.zapto.org

Er der startet en "underskrift"-indsamling imod teleselskabernes lukning af SMS-emailadresserne...

Hjælp til!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. maj 2002 - 18:55 #1
Okay !? Betaler du noget for at sende sådan en email SMS ? Nej! Så stop whining ..
Avatar billede rasborg Nybegynder
06. maj 2002 - 18:56 #2
Har gjort hvad jeg kunne!
Avatar billede disky Nybegynder
06. maj 2002 - 18:58 #3
Hvorfor pokker skulle vi dog støtte det ?

killer_r:
Lær at man betaler for ydelser, så simpelt er det.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. maj 2002 - 18:58 #4
Bare lukke spm.?
Avatar billede disky Nybegynder
06. maj 2002 - 18:59 #5
Den udregning der er lavet er også helt til grin.

Husk lige hvad udstyret og ansatte koster.

Ikke mindst er teleselskaberne altså også firmaer der skal hente penge hjem til deres ejere.

Hvis du er utilfreds, sælg din mobil telefon.
Avatar billede rune_c Nybegynder
06. maj 2002 - 19:02 #6
killer_r>> Du ville selv tage de priser hvis du styrede det...Desuden er det ikke lidt plat at tude over at betale 25 øre for en luksus ydelse?? Du kunne da bare blive en amish
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. maj 2002 - 19:03 #7
Jeg tror du er kommet til at klikke på Caps Lock. Det bliver ikke lættere at læse, af den grund.. Kun mere irreterende..
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. maj 2002 - 19:04 #8
Disky:

Det har været gratis før i tiden. Virker meget griskt pludselig at kræve penge for det set i forhold til hvor meget de tjener på deres andre produkter.
Avatar billede disky Nybegynder
06. maj 2002 - 19:08 #9
Det virker ikke det fjerneste grisk at de var gratis før.

Anhver virksomhed med fornuft ville begynde at tage penge for sådanne en stor udnyttelse af deres ydelser.
Avatar billede popsy Novice
06. maj 2002 - 19:12 #10
?? SMS - pushere :) ?? Først forærer de varerne væk....når man så er hooked, ja så koster det kassen.......

Det er sq da samme taktik som at forære narko væk i en skolegård!!

popsy
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. maj 2002 - 19:13 #11
En ting der er meget værre at tænke på er at brugen af internet backbone STADIG er gratis.

Men det er der faktisk ikke nogen grund til at den skal være. Det koster en del at lægge de fibre og også at holde gang i alle de servere til routing osv.

Men vi betaler ikke en jante for at bruge det.

Hvornår mon det introduktionstilbud stopper?

mvh JakobA
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. maj 2002 - 19:16 #12
Det udstyr som bruges til SMS afsendelse/modtagelse er afskrevet/indtjent for længe siden. Så derfor synes jeg at det er noget svineri.

Jakoba:
Hvis BB skulle være gratis så burde vores ADSL linier og deslige være væsentlig billigere.
Avatar billede rune_c Nybegynder
06. maj 2002 - 19:18 #13
praetorian>> Du glemmer bare lige at før i tiden var der ikke så mange brugere. Dvs. at belastningen var ikke så stor. I dag hvor alle folk har en mobil telefon en belastningen meget stor; dvs. at vedligeholdelsen bliver dyrer, man er nødt til at udvikle nye teknikere hele tiden for at kunne imødekomme al den trafik. Før i tiden kunne man ikke man næsten ikke få netforbindelse hvis du bevægede dig bare en smule ud på landet. Idag er der mere eller mindre 100% dækning over det hele.
Det hele koster penge.

Så skulle alle have ADSL så skulle centralerne være digitale. Mange steder skulle der helt nyt kabelnet til fordi det kobber der ligger i jorden har for stor en dæmpning. Lysleder skulle graves ned...osv.

Det har også noget med at folk skal have mere i løn og så skal de penge hentes andre steder og så kører lønspiralen.. Det har jo også meget med folks købekraft at gøre. Det hele koster sq penge..

Man brokker sig altså lige lidt for meget...

"Livet er en lort. Hver mrgen skal man op og tage en stor bid af den!"
Avatar billede seraphiel Nybegynder
06. maj 2002 - 19:18 #14
Du tuder man..
Avatar billede disky Nybegynder
06. maj 2002 - 19:35 #15
praetorian:

Istedet for at komme med gætteri.

Så dokumenter venligst at alt netværks udstyr (gsm net) er betalt.

Du kan sikkert også dokumentere at de aldrig skal udbygge eller udskifte det eksisterende udstyr.
Avatar billede eflow Nybegynder
06. maj 2002 - 19:38 #16
killer_r>> Det er for langt ude, det koster rigtigt mange penge for teleselskaberne at du kan sende en e-mail til enadresse og så få den på din mobil.

Men hvis du vil have det gratis, så lav dit eget teleselskab og lav det så gratis, det vil blive ligesom de gratis webhoteller der findes, det virker bare ikke ordenligt i længden!
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. maj 2002 - 19:43 #17
Jeg er dog personligt glad for at Orange ikke vil lukke for deres email gateway til mobilen.
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. maj 2002 - 04:34 #18
*hihi* welcome to kapitalism...

Nu stopper SHAMPOO FIRMAERNE !!! først får man stukket en gratis prøve i hånden i bilka, så bliver man HOOKED på det nye og seje - og fuck ! jeg skal sgu betale for deres produkt ... NU STOPPER DE SGU... Det er sgu da griskt at de også vil tjene penge - vi vil sgu da have det gratis !

:o) Vil man have en service, må man betale det dét koster, ellers må man finde en anden sandkasse at lege i ...

/ LJ
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
08. maj 2002 - 13:47 #19
Det er rigtigt at det kunne koste mindre, men det gør det ikke. øv bøv lev med det.

Det de gør idag for at imødekomme al den trafik der er pga. sms er simpelthen at vente til nettet er ledigt og først der sende sms'en vidre på den måde for de brugt den spild tid der er på deres dyre købte net samt lettet lidt af presset når der er rigtig meget trafik.

Hvis jeg ejede et tele selvskab ville jeg da også ha penge for det.
Vi er menesker og det er vores natur at røvrend andre for så meget som vi nu endgang kan slippe afsted med.
Avatar billede popsy Novice
06. august 2002 - 09:47 #20
Lukketid?

popsy
Avatar billede killer_r Nybegynder
06. august 2002 - 14:09 #21
Ja ja...