Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 13:52 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

grafikkort - sort skærm

OS : WIN98, 1200mHz, 196 Mb RAM, Geforce2 PRO, Motherboard : SIS735

Mit grafikkort skulle virke, men når jeg f.eks. vil ind i Diablo 2 (eller et andet spil), siger skærmen "klik" og bliver sort - og computeren er DØD ... Hvad sker ???????
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 13:59 #1
prøv nogle andre grafikkortdrivere:
23.12. el 21.83
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2002 - 14:05 #2
prøv med en lavere opløsning, 32bit>16bit f.eks.
Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 14:26 #3
Hej igen Metal - jeg har 23.12, så det burde være ok - du får mig IKKE til at skifte driver igen *LOL* - jeg har knoklet med at få driveren til at virke siden i går aftes ....
Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 14:30 #4
Hej Retaxes - har jeg prøvet, det virker ikke - skærmen går stadig død
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2002 - 14:31 #5
har du valgt den rigtige til win98 og ikke til Win2k eller WinXP!?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 14:35 #6
*G* hejsa igen! jeg troede da ellers du fik det til at virke?
Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 14:41 #7
til Retaxes - ja det har jeg
Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 14:43 #8
Hej Metal - jeg fik jo løst mit første problem, og troede at alt var lyst og lykkeligt *LOL* - jeg KAN komme ind i advanced settings, det første problem - hvem f.... ku' vide, at det ikke var nok -spekulerer på, om det er et config.sys-problem ? eller måske et åndssvagt problem i opsætningen af selve grafikkortet - Jeg HADER, når det skal drille sådan ...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 14:57 #9
ja, jeg er næsten blank, desværre :0(
Avatar billede imay Nybegynder
06. maj 2002 - 15:00 #10
Kan vi hente noget i.f.t. hvordan dit grafikkort er sat op, jeg ved godt, at du er på WIN XP - evt. kontakt via ICQ ? hurtigere ???? Eller er det for meget tid ???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 15:01 #11
nej send du bare et request til 118765206
Avatar billede flowerdead Nybegynder
08. maj 2002 - 04:23 #12
Hej,

Evt. kan du checke om kortet skifter "mode" og kommer til at køre hurtigere end skærmen kan klare, når du skifter til spil fra windows desktop. Dette kan især ske, hvis spillet som default kører i en lavere opløsning end din windows desktop.

Ellers vil jeg også give metal hansen ret i at det kunne lyde som et driver problem.
Avatar billede imay Nybegynder
08. maj 2002 - 18:31 #13
Hej Flowerdead - hvordan gør jeg det ? Jeg har prøvet med en nyere skærm - det var det samme - men alt skal prøves :)
Avatar billede flowerdead Nybegynder
09. maj 2002 - 10:31 #14
Hej Igen,

De fleste gfx kort har et lille program - der som regel bliver installeret sammen med driveren - hvor i man kan sætte max. opdateringshastighed i de forskellige opløsninger.

Jeg ville også opdatere driveren til 21.83, da jeg mener at have hørt der skulle være en del problemer med .12 - selv om du har knoklet med at få dem til at virke ;)
Avatar billede imay Nybegynder
09. maj 2002 - 13:51 #15
Hej Flowerdead - har lige afprøvet det - sætter opdateringshastighed til "kortstandard" - no result - jeg kan sætte desktop helt op i 1600 x 900 px uden problem ...
Avatar billede imay Nybegynder
26. maj 2002 - 20:30 #16
Hej begge to - I må deles om pointene - som tak for jeres indsats - problemet lå i musedriveren - som ikke var korrekt konfigureret af WIN98 - fandt ud af efter blod-sved-og-tårer-princippet :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 21:31 #17
det var mærkeligt at musedriveren kunne gøre det, men hvorfor ikke, det er jo Windows ;o)
Avatar billede flowerdead Nybegynder
26. maj 2002 - 22:18 #18
Jamen deling er jo rart, no problem  *g*  ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. januar 2003 - 20:29 #19
takker for pointene..