Avatar billede lusk Nybegynder
10. juli 2000 - 13:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Creative Geforce DDR

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med det her !

Jeg har et problem med mit helt nye Creative Geforce DDR grafikkort.
I mine spil går det ca. mellem 15 til 30 min så fryser min pc helt jeg kan ikke gøre andet end at reboote manuelt!

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre jeg har prøvet alt, nye drivers ogsv. !
Det skal siges at jeg har fået byttet kortet til et andet fordi jeg trode det var kortet, men det var det åbent bart ikke !

Min Pc !
Celeron 466
abit zm6 mobo
128 mbram
win98 se

Jeg havde ingen problemer med mit gamle creative TNT kort !

Hjælp mig jeg er fulstændig på bar bund jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme på !

på forhånd tak !

Venlig hilsen Peter Jensen
e-mail : matrix@nospam.dk
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. juli 2000 - 13:19 #1
Har du checket at skærmkortet ikke "deler" interrupt med f.eks. netkortet eller andre kort ? eller om skærmkortet overhovedet har fået tildelt et eget interupt ?

Du kan som regel se det i listen ved boot, lige før meddelelsen:

Starting windows....
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2000 - 16:15 #2
Det ligener et andet spørgsmål, som er oprettet på eksperten for et par dage siden http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=20727 . Mon der er fejl i directX 7a. Det er da noget af et sammenfald. Samme problem i løbet af så kort tid.
Avatar billede lusk Nybegynder
10. juli 2000 - 16:49 #3
Mit grafikkort deler interrupt med "IRQ Holder til PCI styring" hvaså end det betyder ? kan det være det ?
Avatar billede lusk Nybegynder
10. juli 2000 - 16:54 #4
Hvad gør jeg hvis den deler interrupt med et andet kort ? flytter kortet til en anden pci port ?
Avatar billede tnt Novice
10. juli 2000 - 17:26 #5
Du kan prøve at "disable" et par ting som eksempelvis lydkort etc. og flytte lidt rundt på Irq'erne !

En anden ting er at prøve at REinstallere Windows... jeg ved godt det er træls, men det kan være eneste udvej :(
/TNT
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. juli 2000 - 19:42 #6
Hehehe jeg kan ikke sige det nok gange:

Har du tjekket at din strømforsyning er rimeligt kraftig???
Det vil sige helst, minimum 250 watt, alt efter hvad du ellers har i maskinen af harddiske, cd-rom drev osv...

Geforce er kendt for at sluge masser af strøm, så prøv lige at åbne kabinettet og se på strømforsysningen, hvor mange watt den er på...
Avatar billede lusk Nybegynder
10. juli 2000 - 19:59 #7
Jeg har :
1 Cdrom drev
1 Hdd
1 Netkort
1 Lydkort
1 Gforce kort

en 250watt strømforsyning !
Avatar billede groggy Nybegynder
11. juli 2000 - 12:34 #8
Jeg har haft et lign problem med mit riva tnt2 kort. Der var problemet at mit motherboard havde en ali chip. Jeg var nød til at opdatere driverne til denne chip. Og det klarede problemet. Jeg ved ik om det kan være problemet...
Avatar billede zycho Nybegynder
11. juli 2000 - 15:56 #9
Da jeg har det samme grafikkort, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du HAR PRØVET!!!

Har du prøvet ? :

1: forskellige drivere fra Creative ( http://www.creative.com )& Nvidia ( http://www.nvidia.com )?? ( Nvidia er nogle gange bedre på nogen computere og det er jo også Nvidias chip der findes på Creative Geforce ddr ) og forskellige vers. af Direct X????

2: At opdatere din bios på både bundkort og grafikkort?? ( Det er forholdsvis svært at finde BIOS opdateringen til dit grafikkort men som regel rimelig nemt at finde til MOBO´et!!. Det skal siges at jeg kender en som har opdateret BIOS´sen på et grafikkort magen til dit, og derfor ved jeg den findes. Jeg har bare ikke selv kunne finde den!! )

3: At formatere "lortet", installere Win98se og se hvad der så sker!!

4: Prøve grafikkortet hos en ven´s PC og se hvordan den PC reagerede ( jeg har læst at du har fået byttet kortet men nogle gange KAN MAN være så uheldig at man har fået en defekt vare 2 gange i træk!! )

5: Prøve et andet operativ. F.eks. Windows 2000!!

Håber du har tålmodighed til at prøve nogle af disse ting som jeg har forslået.

Avatar billede lusk Nybegynder
11. juli 2000 - 16:15 #10
Ok nu har jeg formateret C: og nu virker det sku ok !
Tak til alle for deres hjælp
Avatar billede lusk Nybegynder
11. juli 2000 - 16:16 #11
Og jeg opdateret bios på mobo !
Avatar billede zycho Nybegynder
11. juli 2000 - 16:43 #12
lusk>> At formatere lortet er tit en sur men god ide. :-)