Avatar billede perfect Nybegynder
10. juli 2000 - 08:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsgrupper uden om ISP

Hvordan i h... kan man få fat i nyhedsgrupper som ens ISP ikke har i deres liste.
Kan man bruge noget andet software eller hva'?

Jeg er ikke nogen ørn til nyhedsgryupper, så jeg håber at der en venlig sjæl der vil give mig en hjælpende hånf
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. juli 2000 - 08:44 #1
Find en udbyder der har den gruppe du vil have fat i og tilføj udbýderens news server til din liste (de fleste tillader faktisk ikke-kunder at benytte listerne).
Eller brug DejaNews (www.deja.com & www.dejanews.com)
Avatar billede perfect Nybegynder
11. juli 2000 - 12:37 #2
Jeg har prøver en par foskellige ISP, men jeg har endnu ikke fået lov til at bruge deres nyhedsgrupper. Jeg tror at det har noget at gøre med at jeg bruger 12move og ringer op med deres forvaldsnumer.
Det andet har jeg ikke fået kigget på endnu, men gør det snarest
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
11. juli 2000 - 13:43 #3
Ok, DejaNews har ALLE nyhedsgrupper liggende, men til online viewing!

Dvs. hvis du i dit news program angiver en anden isp's news server, kan du ike få adgang ??
Avatar billede perfect Nybegynder
12. juli 2000 - 08:36 #4
tigerdyr >> Kan du ikke fortælle mig hvordan man bruger og finder dejanews, jeg har lige vært derinde men kan ikke finde rundt.
Avatar billede grav Nybegynder
12. juli 2000 - 13:16 #5
Deja leger portal, så de tilbyder en masse andet fis en blot nyhedsgrupper. Men på deres forside til venstre er et link der hedder register. Du skal være registreret før du kan læse og skrive i Deja.

I øvrigt: Der chekkes på din IP-adresse, når du kobler op til de fleste news-servere, og hvis det ikke er en adresse, som tilhører udbyderen, får du ikke adgang. Det samme gælder for SMTP-servere (dem, man sender mail igennem).
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2000 - 10:43 #6
Det er jo så nok det der er problemmet med at jeg ikke kan bruge andres nyhedsgrupper.
Men jeg vil søge videre i Dejanews.
Avatar billede grav Nybegynder
13. juli 2000 - 12:55 #7
Ellers, prøv at skrive til din udbyder og anbefal dem den nyhedsgruppe, du mangler.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2000 - 13:25 #8
Det er alt.warez.dk så det tror jeg ikke at de gør
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. juli 2000 - 14:10 #9
Grav, sidst jeg tjekkede Deja, krævede det kun registrering at lave indlæg!
Er det ændret siden ??
Avatar billede grav Nybegynder
13. juli 2000 - 16:39 #10
Iflg. Deja kræver det medlemsskab for at "joinging online communities and discussions", så nej, det er nok kun hvis man vil skrive indlæg. My mistake.