Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 17:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skal brænde en Bootdisk med Nero

Jeg vil gerne have brændt Windows98 bootdisken ud på en CD med Nero Burning Rom men hved ikke helt hvodan man gør - nogen der lige vil guide mig igennem???
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:00 #1
Start Nero, spring over guiden, vælg New - og vælg derefter bootable cd-rom.  Sæt din startdisk i og lad den brænde filerne over på cd'en.

Du kan også lægge filerne over på disk og vælge derfra, herved kan du tilføje eksempelvis nortons commander eller andre dos-programmer.

Skriv igen hvis du ikke får det til at virke.

/Capra
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:08 #2
Skal jeg ikke vælge CD-Rom (BOOT) i venstre side og eventuelt kalde den WIN98BOOT og så lægge Filerne over og derefter brænde det ud
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:11 #3
der er en fil der hedder DRVSPACE som den ikke vil kopiere
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:12 #4
Jo, altså - hvis du vil vælge filer fra din HD, skal du markere CD-rom (boot) og klikke på NEW. så du får mulighed for at trække filerne over til brænding
Ellers burde du også kunne brænde direkte fra startdisketten
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:13 #5
Okay den er jeg med på men det er bare lige den skide fil der
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:15 #6
Den vil heller ikke brænde filen direkte fra disketten
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:15 #7
drvspace mener jeg da ikke skal bruges på en boot-cd, men jeg er ikke sikker, sidder med xp og har lige lavet en boot-cd, jeg kan ikke huske filerne fra win 98, men kigger lige på en gammel skive..
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:16 #8
er det egentlig en fil den skal bruge???
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:16 #9
Okay jeg venter
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:24 #10
Jeg har ikke nogen drvspace på min, kun systemfilerne, norton ghost og norton commandor. Jeg brændte min fra HD ved at trække filerne over. Jeg mener måske du skal have flyttet markeringen fra A:/ til C:(image) står der vist fra default.  Du skal klikke NEW for at få vinduet frem som du skal hive filerne over i.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
05. maj 2002 - 18:26 #11
Okay jeg prøver uden DRVSPACE
Avatar billede vardepigen Praktikant
05. maj 2002 - 18:30 #12
jeg er lige med på en "lytter"  *S*
/anita
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:54 #13
virker det eagle124?

Jeg har lige overskrevet min - det virker fint nok...
Avatar billede capra Nybegynder
05. maj 2002 - 18:57 #14
det sjove er bare at systemfilerne ikke er synlige på cd'en hvis jeg læser den fra windows, så jeg går ud fra at Nero pakker dem på en eller anden måde - de eneste synlige filer er dem som jeg selv har tilføjet, altså ghost og norton commander - filerne
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. maj 2002 - 14:20 #15
Jeg har fået det til at virke nu men vil du ikke lige ligge et svar så du kan få dine point
Avatar billede capra Nybegynder
06. maj 2002 - 19:12 #16
Jo, det kommer her.
Tak.
Avatar billede kick Nybegynder
06. maj 2002 - 19:13 #17
Brug Clone CD samt Clony XXL til at lave den med.

KICK