Avatar billede owaen Nybegynder
09. juli 2000 - 22:22 Der er 5 kommentarer

Win98 skodder Matrox Millennium G400 Dualhead

Jeg har lige smækket et Matrox Millennium G400 Dualhead i min maskine.
Det kørte fint i 3 timer, indtil jeg genstartede min maskine. Derefter skulle den lige til at gå ind i windows, men der opstod en fejl. "Windows Protection Error. You must restart your computer" Derefter går maskinen hen til "Its now safe to turn off your computer now". Crap hah!!!
Det skete faktisk lige efter 3Dfx kortet blev installeret. Jeg har prøvet at pille 3Dfx Voodoo 2 kortet ud, intet held. Formateret meskine og ganinst. windows uden 3Dfx kortet, intet held. Har prøvet alle Driverer Matrox har lagt ud til kortet.

Maskinen er en AMD K6-2/350MHz maskine med 128MB PC-100 SD-RAM. Og et Asus P5A bundkort. Nu har der jo været raporteret problemer med Asus socket 7 bundkort og nVidia, Matrox og Ati kort. Men Matrix Millennium G400 SKAL kunen virke i maskinen siger rygterne!!!
Det er testet og det er bevist!

Håber i kan hjælpe, da jeg helst ikke vil skifte over til mit 1 MB Cirrus Logic!

Desuden er "Windows Protection error" jo kendt i Windows 95 hvis man ikke har kørt patchen der tilader K6-2 at samarbejde med windows. Men jeg har ALDRIG oplevet det i Windows 98.

Hvad er der galt??? PLEASE HELP ME!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2000 - 23:20 #1
Virus! Tjek det lige.
Avatar billede cryo Nybegynder
10. juli 2000 - 11:12 #2
no virus. Kører med Den nyeste version af McAfee!
Avatar billede gozar Nybegynder
13. juli 2000 - 19:57 #3
opgradere ALi AGP til den nyeste version.

det virkede for mig

http://www.asus.com/Products/Motherboard/driver_utility.html
Avatar billede mismo Nybegynder
03. august 2000 - 15:47 #4
Jeg har haft det samme problem på mit arbejde, da vi indkøbte 9 maskiner med det skærmkort vi fandt dog aldrig løsningen.
Avatar billede pladask Nybegynder
10. september 2000 - 23:18 #5
kig på emnet \"G400 og P5A\"