Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
05. maj 2002 - 12:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Driver til Digitalt Videokamera

Jeg har købt et JVC DVL 100 digitalt videokamera.

Derudover har jeg købt et Sitecom's Firewire Desktop Kit med kort + Sitecom's redigeringssoftware VideoWave III (version 3.5).

Mit problem er, at Windows ME ikke kan registrere kameraet korrekt, idet det i Enhedshåndtering vises kamera af ukendt type. Dette både før og efter installation af VideoWave III.

Det er derfor min konklusion, at jeg ikke har den rigtige driver til dette kamera.
Jeg har bl.a. været inde på www.jvc.com for at se, om jeg kunne finde driveren, men websiden er ikke nem at finde rundt i.

Hvor - f.eks hos Microsoft - finder jeg den rigtige driver til mit kamera, som passer til Windows ME ??
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 12:20 #1
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
05. maj 2002 - 12:38 #2
Tak for linken, men hvilke af de mange muligheder er den rigtige ?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 12:43 #3
Hmm jeg har lige søgt lidt mere på nettet og det ser ud som om WinME ikke virker så godt sammen med dit cam. Læs mere her bl.a.:
http://groups.google.com/groups?q=JVC+DVL+100+driver&hl=da&selm=3A837140.68595FDB%40mindspring.com&rnum=9
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
05. maj 2002 - 12:59 #4
Tak for det, jeg kigger nyhedsgruppen igennem
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
08. maj 2002 - 21:34 #5
Har kommunikeret lidt i nyhedsgruppen rec.video.desktop.
Dér ligger nogle emails vedrørende problemet.
Det er åbenbart et almindeligt problem, at JVC og PC'er har svært ved at finde hinanden.
DirectX 8.1 har ikke løst problemet.

Vender tilbage, når jeg ved noget mere
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
11. maj 2002 - 12:37 #6
Har nu prøvet det lille program amcap.exe, som jeg hentede på www.pinacclesys.com Men det har desværre ikke hjulpet mig, idet det kun ser mit webkamera.
Bør jeg installere en TI driver (hvad er en TI driver egentlig ?) og hvor finder jeg den ?
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
18. maj 2002 - 06:53 #7
Jeg har nu checket mit kort + kamera på en anden PC, og dér virker det. Så hardware + kamera virker.
På min egen PC har jeg prøvet at installere DirectX 8.0 + video capture og tilbage igen til DirectX 8.1. Jeg har prøvet DVConnect330.exe og amcap.exe
Ingenting hjælper. Mit kort ses, men ikke mit kamera i Enhedshåndtering. amcap.exe ser heller ikke kameraet.
Gode råd modtages GERNE !
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
31. maj 2002 - 21:53 #8
Er der nogle her der måske har nogle råd til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2002 - 22:13 #9
Send en mail til JVC