Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
05. maj 2002 - 04:19 Der er 11 kommentarer

*.iso hvordan åbner jeg denne

hvad gør jge for at åbne  denne fil jeg har downloadet, jeg skal have brændt den ned på en cd....????
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
05. maj 2002 - 04:45 #1
Hejsa

Du tager et brænderprogram, F.eks. Nero fra www.nero.de, det kan brænde *.iso image filer .....

/ Sweet1
Avatar billede esoulman Nybegynder
05. maj 2002 - 06:45 #2
Eller også downloader du isobuster og lægger programmet ud på din harddisk. I stedet for at bruge en cd på det :o)
Avatar billede resten Nybegynder
05. maj 2002 - 09:35 #3
Taget fra hjælp i nero.

Vi viser dig trin for trin hvordan du skal bruge Nero for at skabe og brænde en CD-ROM (ISO)
Vi vil bibeholde alle funktioner med deres standardindstillinger.
Introduktion
Normalt skriver Nero ISO-spor med CD-sektorformatet "Metode 1". Fra og med version 3.0.1 understøtter Nero også "Metode2/XA"-formatet. XA-formatet er en forlængelse af ISO-strukturerne og kan kun skrives i CD-sektorformatet "Metode 2". Hvis du læser Metode2/XA-CD'er med en PC, DOS/Windows og et moderne CD-ROM drev kan både Metode 1 og Metode2/XA CD'er bruges. Du vil ikke se nogen forskel på Metode 1 og Metode2/XA CD'er.

Følg instruktionerne nøje. Held og lykke!

1.    Klik på CD-ROM (ISO) ikonet i Ny Kompilering dialogvinduet, som åbner når du har startet Nero. Hvis du allerede har åbnet Nero, kan du finde dette dialogvindue gennem ikonet for Ny kompilering. Multisession-kortet er øverst på egenskabsarket.
2.    Ved at åbne egenskabssiden Filegenskaber kan du skifte mellem Metode 1 og Metode2/XA. Disse metode-opsætninger findes i det øverste højre hjørne på denne side. Hvis disse opsætninger virker dæmpede/slået fra kan de ikke ændres lige nu. Det kan for eksempel være hvis du har lavet en ISO CD Metode 1 og vil fortsætte ved at bruge Metode 2. En CD der er blevet brændt med et anderledes ISO- eller sektorformat kan være ulæselig!

3.    Klik nu på Ny-knappen til højre.

Det tilsvarende blanke kompileringsvindue til CD-ROM åbner.
4.    Ved at bruge træk&slip skal du nu kompilere filerne til CD'en ved at klikke på de ønskede filer i Filgennemsøgeren med musen og derefter trække dem over på kompileringsvinduet.

Hvis Filgennemsøgeren ikke er åbnet endnu, kan du nu gøre det ved at gå ind i VIS>Ny Filgennemsøger-kommandoen eller ved at klikke på Filgennemsøger-ikonet.
5.    Nu skal du åbne Skriv-dialogen. Den nemmeste måde at gøre dette på er at klikke på Skriv CD-ikonet på værktøjslinien. Du kommer da til Skriv CD dialogboksen, som garanteret virker bekendt for dig: det er den samme boks som du så ved oprettelsen af en ny kompilering, nu blot med Brænd egenskabsarket vist på toppen.

Du ser nu adskillige bokse, af hvilke nogle allerede er valgt. Alle egenskaber kan nu undersøges og ændres om nødvendigt.

Husk: Hvis du ønsker at lave en CD-ROM som en enkelt session, skal du klikke på Færdiggør CD boksen. Klik ikke på denne boks for at få en session af en multi-sessions CD, medmindre det er den sidste session. CD'en er skrivebeskyttet efter dette.

6.    Du kan nu bekræfte ved at klikke på Skriv-knappen. Alle valgte trin vil finde sted i sekvens, inklusive brændingsprocessen. Et statusvindue med de forskellige trin vises, så du kan følge med i hvad der sker.

Som det sidste trin vil du se en besked som "Brænderproces gennemført med 12x(1800 KB/s)".
7.    Til sidst vil CD'en blive skudt ud.
8.    Du kan nu selv efterse hvad der er skrevet på din nye CD ved at genindsætte CD'en og klikke på CD info-ikonet.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2002 - 12:40 #4
Kan godt anbefale ISO recorder Powertoy! http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Her højreklikker du vare på cd'en og vælger "Copy image to CD"! Supernemt!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2002 - 12:41 #5
Rettelse: Du højreklikker selvfølgelig på ISO filen :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
05. maj 2002 - 12:56 #6
*.iso filer er image-filer som indeholder oplysninger som generelt er beregnet til at ligge ned på en CD.

Brænd den ud i Noro som kan klare iso-filer eller brug WinOnCD.

Men begge skal du vælge at det er iso-filer du vil brænde ned, og ikke brænde den ned som almindelig fil...

Eller brug (som svaret før) isobuster
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
05. maj 2002 - 13:53 #7
hvor finder jeg ISOBUSTER..????
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 14:19 #8
Har du fået ISObuster ???, ellers kan du få den ved at Maile til workstation@pc.dk
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2002 - 17:10 #9
www.isobuster.com

Ellers er der også fireburner! Det kan også let og enkelt brænde ISO filer - http://www.fireburner.com/downloads.shtml
Avatar billede resten Nybegynder
03. juli 2002 - 20:38 #10
Og så er det du kommer med en forklaring på hvorfor du afviser alle vores svar.
Avatar billede resten Nybegynder
11. juli 2002 - 21:33 #11
Kommer du frem af dit skjul med en forklaring ?