05. maj 2002 - 02:48Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Flow stopper, modem blinker...
Hej
Jeg har det problem, at jeg på en PC med analog ZyXEL Elite 2864 modem 56K, Win98SE, Pentium 233, IE ver 60 - oplever periodiske flowstop. Den kobler op med 38000 baud og alt kører eksemplarisk i en rum tid. Pludselig blinker de 2 venstre lys i modem i takt i periodisk antal sekunder. Nogle gange er det 5 sekunder andre gange 30. Herefter kører det fint igen, indtil det samme forekommer igen igen. Det kan forekommer meget periodisk. Nogle gange hver ½ minut, andre gange hver 3-5 minut. Der er IKKE netkort i PC. Problem forekommer også uden antivirus + firewall.
Jeg har prøvet meget: BIOS update (ASUS P5AB), nyt modem, alle initstrenge, deaktivere WINS under netværk, deaktivere fejlkontrol, sætte 115200 ned til mindre værdi, slette alt i netværk, TCP/IP + opkaldkort + family logon + slette winsock.dll + fjerne winsock henvisninger i regedit, installere MS Klientprg istedet for family logon. Deaktivere IPX... under TCP/IP, opsætte COM port til hardware control, opsætte modem indstillinger til benyt hardware control, sætte flow hastighed ned under modem indstillinger, opdatere Explorer til ver. 6.0, slette dialer og oprette ny, indstille dialer så kun TCP/IP er markeret, telefonlinie er testet OK = ingen kortslutningsfejl eller andet støj.
Hvad er det problemet kan skyldes??? Det er jo irriterende med disse hyppige stops!!
Nu tænkte jeg på de gamles forbindelse - min moffe havde samme prob. med CyverCity at forbindelsen var "død" i op til et ½ minuts tid før den igen downloadede ...
Det lyder til at du har været igennem en del, derfor kan det også godt være at de her ting jeg skriver nu måske virker som et selvfølgeligt for dig, men her kommer de alligevel, så kan du se om du kan bruge dem eller ej.
Under dialerens TCP/IP instilling er der IP Header Komprimering slået fra ikke ? Reinstalleret comporte ? Modem i anden com-port ? Prøvet andet opkaldspunkt ? Hvis du bruger samme kabel til de modems du har testet, så prøv med et nyt. Prøv evt. også i et andet tlf. stik. Ringet til din udbyder og hørt om de har kunder med lign. problemer, det kunne jo være opkaldspunktet
Det kan også være en at der skal en reinstallation af systemet til, jeg vil dog ikke garantere det, da det lyder som lidt af et mystisk problem du har.
/Dreamer Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ikke TDC Internet.
Ja, jeg har været igennem alle dine forslag. Med det nye modem var det et andet kabel, og flere stik er afprøvet.
Jeg har desuden talt med vores problemknuser i TDC Internet, da jeg også arbejder på OPA. :-)
Det er en svær nød, men jeg ved at min svoger har samme problem i Vallensbæk med en anden udbyder, PC, modem mv.
Eneste ting jeg mangler er ZAP 0 eller nok bedre kendt under format C:\ :-)
Med alle disse forsøg, er min nuværende tanke at harddiskens cache lager er fejlbehæftet, hvilket så aldrig vil løses af en geninstallation heller... :-(
/247365 ;-) Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ikke TDC Internet.
Ja, det er lidt en svær nød. Jeg må ærligt erkende at hvis en knuserdrenge er uden svar må jeg nok også opgive :-)
Kender ikke lige så meget til harddiskens cache lager, må jeg nok erkende. Det kan ikke reddes ved at slette partionerne og/eller low level formatere ?
/RUAN
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.