Avatar billede 247365 Nybegynder
05. maj 2002 - 02:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flow stopper, modem blinker...

Hej

Jeg har det problem, at jeg på en PC med analog ZyXEL Elite 2864 modem 56K, Win98SE, Pentium 233, IE ver 60 - oplever periodiske flowstop. Den kobler op med 38000 baud og alt kører eksemplarisk i en rum tid. Pludselig blinker de 2 venstre lys i modem i takt i periodisk antal sekunder. Nogle gange er det 5 sekunder andre gange 30. Herefter kører det fint igen, indtil det samme forekommer igen igen. Det kan forekommer meget periodisk. Nogle gange hver ½ minut, andre gange hver 3-5 minut. Der er IKKE netkort i PC. Problem forekommer også uden antivirus + firewall.

Jeg har prøvet meget:
BIOS update (ASUS P5AB), nyt modem, alle initstrenge, deaktivere WINS under netværk, deaktivere fejlkontrol, sætte 115200 ned til mindre værdi, slette alt i netværk, TCP/IP + opkaldkort + family logon + slette winsock.dll + fjerne winsock henvisninger i regedit, installere MS Klientprg istedet for family logon. Deaktivere IPX... under TCP/IP, opsætte COM port til hardware control, opsætte modem indstillinger til benyt hardware control, sætte flow hastighed ned under modem indstillinger, opdatere Explorer til ver. 6.0, slette dialer og oprette ny, indstille dialer så kun TCP/IP er markeret, telefonlinie er testet OK = ingen kortslutningsfejl eller andet støj.

Hvad er det problemet kan skyldes??? Det er jo irriterende med disse hyppige stops!!

På forhånd TAK!!! :-)

/247365 ;-)
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. maj 2002 - 02:54 #1
Har du prøvet at trække alle andre telefoner, faxer, telefonsvarere mv. ud?
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 03:01 #2
Få ADSL ;o)
Avatar billede 247365 Nybegynder
05. maj 2002 - 13:54 #3
Ja, jeg har prøvet at fjerne alt udstyr, og kun have modem tilsluttet.

Jeg har ADSL 2048/512, men problemet er hos mine forældre. ;-)

Mine forældre har for høj dæmpning til at kunne få ADSL lige pt. med det centraludstyr der er i området.

/247365 ;-)
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 14:31 #4
Nå ok - Det er vel ikke CyberCity!? :-O
Avatar billede 247365 Nybegynder
05. maj 2002 - 17:32 #5
Nej det er Pro@ccess fra Zillion (TDC Internet)
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 17:43 #6
Nu tænkte jeg på de gamles forbindelse - min moffe havde samme prob. med CyverCity at forbindelsen var "død" i op til et ½ minuts tid før den igen downloadede ...
Avatar billede 247365 Nybegynder
05. maj 2002 - 21:09 #7
Nå OK, de kalder op til Nettid fra TDC Internet.
Avatar billede klatten Nybegynder
06. maj 2002 - 14:10 #8
Vil umiddelbart mene, at der er noget galt med linien. Ring til TDC tlf 80808080 og beskriv problemet. Så kan de tjekke om linien er OK.
Avatar billede klatten Nybegynder
06. maj 2002 - 14:12 #9
sorry...ignorer min kommentar (havde ikke nærlæst dit spm)
Avatar billede dreamer Nybegynder
11. maj 2002 - 22:07 #10
Det lyder til at du har været igennem en del, derfor kan det også godt være at de her ting jeg skriver nu måske virker som et selvfølgeligt for dig, men her kommer de alligevel, så kan du se om du kan bruge dem eller ej.

Under dialerens TCP/IP instilling er der IP Header Komprimering slået fra ikke ?
Reinstalleret comporte ?
Modem i anden com-port ?
Prøvet andet opkaldspunkt ?
Hvis du bruger samme kabel til de modems du har testet, så prøv med et nyt. Prøv evt. også i et andet tlf. stik.
Ringet til din udbyder og hørt om de har kunder med lign. problemer, det kunne jo være opkaldspunktet

Det kan også være en at der skal en reinstallation af systemet til, jeg vil dog ikke garantere det, da det lyder som lidt af et mystisk problem du har.

/Dreamer
Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ikke TDC Internet.
Avatar billede 247365 Nybegynder
11. maj 2002 - 22:29 #11
Hej Rune :-)

Ja, jeg har været igennem alle dine forslag. Med det nye modem var det et andet kabel, og flere stik er afprøvet.

Jeg har desuden talt med vores problemknuser i TDC Internet, da jeg også arbejder på OPA. :-)

Det er en svær nød, men jeg ved at min svoger har samme problem i Vallensbæk med en anden udbyder, PC, modem mv.

Eneste ting jeg mangler er ZAP 0 eller nok bedre kendt under format C:\ :-)

Med alle disse forsøg, er min nuværende tanke at harddiskens cache lager er fejlbehæftet, hvilket så aldrig vil løses af en geninstallation heller... :-(

/247365 ;-)
Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ikke TDC Internet.
Avatar billede dreamer Nybegynder
11. maj 2002 - 22:43 #12
Hej ? (Hvem er det lige du er ? :-)

Ja, det er lidt en svær nød. Jeg må ærligt erkende at hvis en knuserdrenge er uden svar må jeg nok også opgive :-)

Kender ikke lige så meget til harddiskens cache lager, må jeg nok erkende. Det kan ikke reddes ved at slette partionerne og/eller low level formatere ?

/RUAN