Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 00:40 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

TDC ADSL PROBLEM - Ingen forbindelse....

Hej Jeg har netop fået TDC ADSL men kan ikke komme på nettet. Alle tre lamper lyser grønt i mit modem. Jeg kører WINDOWS ME og har et D-Link Ethernet kort. Hele anlægget kørte perfekt på et TDC ADSL modem på en anden bopæl igår - Hvad kan der være galt?

Jeg får blot en DNS error - siden kan ikke vises?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:42 #1
TDC Har i øjeblikket store problemer med deres ADSL anlæg.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:42 #2
Er dit netkort sat op til at automatisk at hente ip?
Og er du sikker på at du får en ip?

Prøv at tjek sådan her:
Start - Kør - winipcfg og tryk ok
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:43 #3
schulze, har du en kilde der bekræfter det?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:43 #4
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:45 #5
Hm efter hvad de skriver så er det slut, den artikel var fra den 3 maj og der var der probs ja!
Avatar billede jemt Nybegynder
05. maj 2002 - 00:45 #6
Hvis det er dit netkort der driller, så er det simpelt nok:
Fjern det !

Højreklik på "Denne Computer" og vælg "egenskaber"
Tryk på fanebladet "enhedshåndtering"
Under punktet "netværkskort" finder du dit D-Link, markere det, og trykker på knappen fjern.. GENSTART din PC, og lad Windows installere lortet igen.. Nu burde problemet være løst
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:45 #7
Kommentar fra orca
04/05-2002 16:22:44    Jeg er lige blevet ringet op af teknikerne på centralen, det viser sig at flere husstande på centralen ikke har ADSL. Centralen skulle være rettet i morges, men den kom åbenbart ikke op at køre. Det ser således ud til at schulze løber af med point, jeg skal nok give dem når jeg har fået det op at køre. Tak for al hjælpen indtil videre ihvertfald :)
Avatar billede jemt Nybegynder
05. maj 2002 - 00:45 #8
..
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:46 #9
schulze, øhm ja og??
Det er mere en 1 central....
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 00:47 #10
schultze - så kommer der en  oversigt op hvor der står de forskellige adresser undtagen standardgateway

er det ok
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:48 #11
kpl, hvad er din ip?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:48 #12
Og var dit netkort sat til at hente ip fra en DHCP server?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:48 #13
darkside>TDC har ADSL problemer.
Jeg anbefaler kpl ikke at begynde at pille ved en masse før han har talt med TDC-support.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:49 #14
schulze, det er da kort sagt noget fis at fyre af, bare fordi at TDC måske har probs med deres net er der ingen grund til at vi ikke kan komme med nogen gode forslag til hvad der kan være galt..
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 00:50 #15
jeg bor på østerbro - kan i se om der er problemer der?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:51 #16
Hvis folk skulle vente til de havde talt med support var der ingen grund til at eksperten.dk blev lavet vel!
Vi er her for at løse problemer for folk som enten ikke selv kan løse dem eller sidder med et problem hvor det ikke er til at få support.!
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:52 #17
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:52 #18
darkside>Vi kan ikke afgøre om der er tekniske problemer hos TDC.
Og nej vi kan ikke løse alt.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:53 #19
kpl, så vidt som jeg kan se skulle der ingen probs være på østerbro :o)
Fortæl mig lige hvad winipcfg siger?
Husk at vælge dit netkort i den dropdown box der er hvis du har eks et modem installeret oxo
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:54 #20
darkside>Ja det stod der også i morges men orca havde problemer i dag med hans ADSL.
TDC opdaterer ikke deres driftsider hele tiden.

Og orca er endda erhvervskunde og havde ikke fået besked.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:55 #21
schulze, jeg vil kort sagt S***** på hvad orca siger...bare fordi der måske er en der har probs betyder det ikke vi alle har.!

+ at det er 2talt latterligt at ligge det som et svar!
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 00:58 #22
Men en anden ting er jeg gider ikke diskutere, jeg forsøger bare at hjælpe kpl med at få hans net til at virke...det kan jo være at det bare er en lille fejl..
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:01 #23
DHCP 255 x 4
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:03 #24
Hm lyder ikke rigtigt, står der ikke andet?
Var dit netkort sat til at hente IP fra en DHCP server?
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:04 #25
DHCP 255.255.255.255 var det bedre?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 01:05 #26
darkside>bare fordi 10 personer ikke har problemer betyder det jo ikke at ingen har problemer.

Og drop lige den tone.

Men klø du da bare på med at løse kpl's problem.

Jeg kom bare med et svar på hvad der kunne være galt.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:05 #27
kpl, står der kun noget i DHCP?
Og hvad med det netkort der? :)
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:08 #28
Nej der står noget i de fleste felter dog ikke i standargateway. Mht. til netkort ved jeg ikke helt hvad du mener.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:09 #29
schulze, her på E.dk går det ud på at hjælpe folk med deres problemer, og ikke bare henvise til en artikel fra den 3 maj!
Okay det kunne måske være TDC der kagede, men det kan oxo ligeså nemt være kpl har en eller anden fejl i opsætningen...
Hvis du mener at jeg har brugt en hård "tone" skal du være velkommen til at snede mig en mail på darkside@edesigns.dk istedet for at spamme kpl's spm!

/DarkSide
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:12 #30
Okay nu skal jeg tænke :)
Lav et højreklik på Andre Computer og vælg egenskaber
Så kommer der en liste op der skulle dit netkort gerne stå hvis det er installeret.
Så bladrer du i listen indtil du finder et sted hvor der står TCP/IP for D-Link(Eller hvad nu dit netkort hedder) og dobbeltklikker på den..

Fortæl mig hvordan det ser ud
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:20 #31
Tak for tålmodighed...

Først kommer en oversigt med:
Klientprogram...
D-Link......
TCP/IP

primær netværk.... - Klientprogram...
Hvis jeg klikker på D-Link kommer der :
Driver type - hvor intet kan vælges
Bindinger - TCPIP er krydset af
Advanceret - APM, Link speed.....
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:21 #32
Du skal ikke dobbeltklikke på selve D-Link kortet, men på den TCP/IP der hører til netkortet, den skal oxo være i listen.
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:22 #33
den er der ikke
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:24 #34
Hm Fortæl mig lige hvad der er i den liste?
Du skal ha en TCP/IP protocol for at komme på nettet
Kan du evt sende et screenshot?
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:26 #35
Oversigten viser
Klientprogram
D-Link
TCP/IP

Og nederst står der primær netærk.....
Her kan vælges windows logon
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:27 #36
Jeg kan ikke sende screenshots da jeg er online på en gammel bærbar med 28000 modem -  desværre
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:27 #37
Hm prøv at dobbeltklik på TCP/IP
Har du et modem installeret på den computer oxo eller sidder du ved en anden mens du skriver her på eksperten?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:27 #38
kpl, okay det er bare iorden, så må vi jo lige se om vi ikke kan løse det uden et screenshot :)
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:29 #39
Når jeg klikker på TCP/IP kommer der et faneblad frem hvor der står - hent automatisk IP adresse
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:30 #40
Hm det er godt nok :)
Bare luk det igen..
Kan du fortælle mig ALT hvad der såt under winipcfg?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:30 #41
såt = står :)
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:39 #42
DNS Servere - Blank
Nodetype - Broadcast
Netbio scope - blank
IP routing aktivering - blank
netbios navnefortolking - blank
Netværkskortadresse 0050BA87295B
IP auto... - 169.254.138.176
undermaske 255.255.0.0
standardgateway - blank
DHCP 255.255.255.255
primær.. .-blank
sekundær - b lank
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:41 #43
Okay, der er dit problem..
Du har ikke fået en IP..et ADSL udstyret sat rigtigt til?
Og er det sat i netkortet, prøv evt at genstart din Windows Me maskine og se om det så virker.
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:43 #44
jeg har genstartet mange gange ?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2002 - 01:48 #45
Hm hvilket modem har du?
altså ADSL modem?
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:49 #46
Siemens fra TDC -
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:50 #47
oG JEG HAR FULGT INSTRUKTIOEN  slavisk og der er lys i alle 3 grønne lamper
Avatar billede kick Nybegynder
05. maj 2002 - 01:51 #48
Har du prøvet at hive netkort ud og installer det igen.??

KICK
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 01:53 #49
det sidder inde i min PC...Håber ikke det bliver nødvendigt
Avatar billede kick Nybegynder
05. maj 2002 - 01:55 #50
Jeg har haft samme problem,og jeg blev nødtil at hive netkort ud,og
installer på ny efter at min pc gik ned.Men er ikke 100% sikker
på om det virker.Meen prøve det,det kan der jo ikke ske noget ved.

KICK
Avatar billede bluex Nybegynder
05. maj 2002 - 02:10 #51
hej

prøve engang at trak ledning ud af det netkort og sætte det i igen
jeg har lige været ud for det samme det hjælpe os mig
ene anden ting er din tcp/ip sætte rigtigt op

held og lykke :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 09:58 #52
Har du fået ringet til TDC support?
Avatar billede kpl Nybegynder
05. maj 2002 - 13:04 #53
Hej alle
Alt er prøvet og jeg har talt med TDC - Intet hjalp - Jeg forsøgte at splitte PC'en ad og tage netkortet ud og genstarte - herefter monterede jeg det igen og vupti - det virkede!!

Stor tak til darkside for enormt engagement! og KICK send et svar så jeg kan give points
Avatar billede kick Nybegynder
05. maj 2002 - 13:14 #54
Svar:)
Avatar billede nator Nybegynder
05. maj 2002 - 13:20 #55
:D
Avatar billede nator Nybegynder
05. maj 2002 - 13:23 #56
schulze>> Hvordan går det med dine injurier inde på http://www.eksperten.dk/spm/207019 ?? Jeg venter stadig spændt, på at hører mere om dine elendige argumenter! *G*
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 13:29 #57
nator>Grow up kid.

orca's problemer skyldtes problemer hos TDC ik.

Jeg kom med et fornuftigt bud på hvad der kunne være årsagen til problemerne.

At filipenser så straks angriber mit svar er jeg ved at være vant til.
Avatar billede nator Nybegynder
05. maj 2002 - 13:33 #58
schulze>>> Det er dig der skal tage dig sammen! =)

Vil du også anmelde mig for injurier nu her pga. dette spm.?!? *G*

Jeg siger ikke at orca´s problemmer ikke skal findes hos TDC, men du får åbenbart ondt i anus, fordi at jeg gerne vil have lidt point for hjælpen!

Mit bud var lige så fornuftigt som dit...

Gider ikke spilde min tid på sociale tilfælde som dig!

I´m out..
Avatar billede kick Nybegynder
05. maj 2002 - 13:56 #59
Takker for point.Fedt nok at du fik det op og køre igen.

KICK