Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 19:45 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

win2000 datacenter

Jeg har lige installeret win2000 datacenter på vores server, hvorefter jeg ville opdatere den med windows update, og man kan heller ikke installere service packs på den, så mit spørgmål er hvordan man opdatere med de nyeste sikkerheds opdateringer.
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2002 - 19:48 #1
"Datacenter Server Users: Updates on these pages do not apply to Windows 2000 Datacenter Server. Updates for Windows 2000 Datacenter Server are available from the server manufacturer."

Lyder lidt underligt, men opdateringer skal ikke kommer fra Microsoft selv !?

Snowball
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 19:52 #2
som jeg læser det skal opdateringer komme fra dem der har lave´t servermaskinen... Mystisk formulering...
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2002 - 19:55 #3
Sådan læser jeg det også, men synes bare det lyder ret underligt !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 19:55 #4
adada>Det er meget meget mistænktsomt at du ikke ved dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 19:57 #5
schulze> begrund lige din mistanke.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:04 #6
Microsoft Datacenter er ikke lige et stykke software man bare lige køber og lægger ind. Det leveres af en professionel leverandør såsom: IBM, Compaq m.v.
Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 20:04 #7
normalt når vi opdaterer vores win2000 server, så plejer vi at installere sp2 på den, og opdaterer via windows update, men jeg kan hverken installere sp2 eller opdatere den via windows update.
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2002 - 20:07 #8
adada: Som jeg skrev først (og som der står nederst på http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/default.asp) så kan alle normale opdateringer ikke bruges på Datacenter udgaven !

Kontakt leverandøren af din server for at finde ud af om der er kommer nogle opdateringer !

Snowball
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:08 #9
adada> "normalt når vi opdaterer vores win2000 server, så plejer vi at installere sp2 på den, og opdaterer via windows update, men jeg kan hverken installere sp2 eller opdatere den via windows update."

Nu er datacenter-server jo heller ikke noget man bare installerer og opdaterer.

Som schulze siger så bliver den leveret af en professionel leverandør såsom: IBM, Compaq m.v. - så hvem har i fået den dataserver udgave af? Bare et link så skal man nok kunne finde den patch - hvis den vel og mærtke er offentligt tilgængelig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. maj 2002 - 20:08 #10
Som schulze skriver, så er Datacenter ikke noget man køber løst. Det er noget man køber, installeret fra hardware producenten (IBM, Compaq og de andre).
Jeg går ud fra at diverse updates som kommer til Windows 2000 også kommer til Datacenter, men her bliver de testet, for at se om de er helt kompatible med netop din server. (et gæt).

Men hvis du har købt en sådan server, så tag kontakt med din hardware leverandør om hvordan du opdatere serveren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:08 #11
patch = servicepack m.m.
Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 20:09 #12
for lige, at lægge det helt fast, så går jeg ikke ind for pirateri, og min windows2000 datacenter er købt brugt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. maj 2002 - 20:09 #13
Hehe ... vi er vist enige! :)
Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 20:11 #14
ja, patch = servicepack
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:11 #15
adada>Kan du så ikke lige fortælle os på 2 min. hvad man bruger Microsoft Datacenter til.

Og hvilke fordele der er i forhold til Windows2000 Server.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:14 #16
adada> jeg vil også gerne vide hvad i gav for den, når den nu er brugt ;)
Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 20:19 #17
der er faktisk ikke nogen forskelle, andet end man kan have 32 processorer i forhold til server versionen der "kun" kan klare 16 processorer samtidig, og så er der noget med noget proces kontrol.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:21 #18
Ja det kan enhver læse sig til på MS hjemmeside.
Men hvad skal du bruge det til.
Spille CS eller hvad?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:23 #19
Hm denne gang vil jeg nok give schulze ret, det her lugter lidt..win2k datacenter er ikke noget man lige skafferm og tror heller ikke det lige er noget man køber brugt...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:24 #20
darkside>denne gang?
Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 20:26 #21
nej, vi bruger det på mit arbejde, hvor den skal være mail server.
Jeg kan ikke sige mere om den win2000 datacenter, for vi har lige fået det, så jeg har ikke rigtig arbejdet med den enu.
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:28 #22
Man køber sq ikke en 2k datacenter for at bruge den til mailserver!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:28 #23
Det lugter simpelthen for meget til, at du skal regne med svar fra mig.
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:29 #24
schulze... jep denne gang :)
http://exp.dk/spm/205376
Avatar billede cwd Nybegynder
04. maj 2002 - 20:30 #25
http://www.eksperten.dk/spm/160023
hmm blev hurtig træt af advanced server var den ikke kraftig nok?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:31 #26
:))
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:32 #27
Jeg tror at de antal datacenter maskiner der lovligt står i DK kan tælles på 1 hånd.
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:32 #28
Hmm han må da ha penge nok så...Adv Server & Datacenter koster røven ud af bukserne.!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:33 #29
coadmin burde logge adada's ip og sende den videre til BSA.
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:35 #30
adada, jeg skal med glæde hjælpe hvis du har et bevis på at det er en ORG datacenter CD du sidder med...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:35 #31
adada> tror det er på tide at du lukker spørgsmålet. Det er simpelthen for suspekt at en Win2000 DataCenter Server skal køre som postserver! Er du klar over hvad sådan en server koster?

john_stigers - coadmin
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:36 #32
1 den fylder meget mere end 1 cd.
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 20:37 #33
schulze, k det vidste jeg så heller ikke, har ALDRIG hørt om 2k datacenter før..men vil stadigt ha et bevis på at det er ORG før der kommer hjælp herfra :)
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 22:51 #34
Hmm er der egentlig nogen der ved hvad en datacenter server koster? - bare nysgerrig :o) ... Server ligger et eller andet sted under 10 kilo, men hvad med de andre? :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 23:00 #35
woolbox> jeg MENER at den koster over 30 kilo.
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:31 #36
Daaaaaaaamn!!!! :oS
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. maj 2002 - 23:44 #37
En almindelig Windows 2000 server skulle nok kunne dække adada's behov.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2002 - 00:03 #38
adada> dit spørgsmål bliver slettet kl. 20:00 i morgen aften (søndag) så lav et svar og accepter eget svar så du kan lukke her. ellers sletter jeg spørgsmålet og du mister dine point.
Avatar billede adada Nybegynder
05. maj 2002 - 12:45 #39
ok, hvis folk er så negative, så ringer jeg bare til microsoft, jeg havde bare håbet jeg kunne få et hurtigt svar på experten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2002 - 12:47 #40
adada> du svarede ikke på hvad du havde givet for datacenter Server?
Avatar billede cwd Nybegynder
05. maj 2002 - 12:47 #41
kan du så ikke lige skrive hvad de svarer da det kunne være meget spændende at vide hvad svaret egentlig er
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2002 - 12:49 #42
cwd> svaret et givet af schulze:
Kommentar fra schulze
04/05-2002 20:04:34    Microsoft Datacenter er ikke lige et stykke software man bare lige køber og lægger ind. Det leveres af en professionel leverandør såsom: IBM, Compaq m.v.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 12:49 #43
adada>Hvorfor er vi negative?
Fordi vi ikke bryder loven eller hvad?
Avatar billede dyre Nybegynder
06. maj 2002 - 21:39 #44
Det kommer jo sådan set ikke jer ved om hans datacenter server er lovelig det er jo 100% op til ham selv om han vil købe den eller få en kopi det er ham der får straffen og ikke JER så jeg syntes i skal blande jer udenom.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2002 - 21:47 #45
dyre> Nå så det syntes DU? Er du ikke klar over at eksperten har nogle regler som SKAL overholdes? Man må ikke hjælpe folk med at få deres warez til at virke!
Avatar billede woolbox Nybegynder
06. maj 2002 - 21:50 #46
Prob. er at juridisk set kan Eksperten.dk holdes ansvarlig for alt hvad siden indeholder - også selvom Eksperten.dk ikke selv er forfatter. Og derfor er Eksperten.dk's coAdmins nødt til at holde en hård linje og sørge for at Eksperten.dk ikke i nogen henseender bruges til at hjælpe og fremskynde piratkopiering.

I dette konkrete tilfælde stiller jeg mig også voldsomt tvivlende for at adada har købt en brugt Windows 2000 Datacenter Server på et "loppemarked".

MVH.
Woolbox/not-coAdmin ;)
Avatar billede dyre Nybegynder
06. maj 2002 - 21:50 #47
Var ikke klar over at der var en sådan regel men den respektere jeg fuldt ud men syntes stadig ikke at folk snage sådan som de gør!
Avatar billede woolbox Nybegynder
06. maj 2002 - 21:52 #48
john_stiger -> *LOL* ... du var hurtigere til at skrive end mig ;o)

http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede dyre Nybegynder
06. maj 2002 - 21:55 #49
Kunne forresten godt tænke mig at vide de PRÆCISE priser på Windows 2000
Altså aller udgaverene, og hvad de forskellige er gode til ved et GODT svar og evt. nogle gode link gir jeg mellem 100 og 200 point
Windows 2000 Proffesional:
Windows 2000 Server:
Windows 2000 Advanced Server:
Windows 2000 Datacenter Server:
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2002 - 21:58 #50
dyre> ikke for noget, men du ville få flere/hurtigere svar hvis du oprettede dit eget spårgsmål + der kommer ikke uvedkommende støj i adadaa spørgsmål :)
Avatar billede dyre Nybegynder
06. maj 2002 - 22:01 #51
gør det med det samme!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2002 - 22:03 #52
ok :)