Avatar billede dreamspawn Nybegynder
04. maj 2002 - 19:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bust-a-Move 2 (Dos4gw - ugyldig komando elelr filnavn)

Jeg har nogle problemer med at få Bust-A-Move til at køre - når jeg starter det for jeg en fejl vedrørende ntvdm.exe i system32. Jeg har en fornæmmelse af at problemet ligger nogenlunde samme sted, så det der gør at hver gang jeg køre et Dos4gw-program så kommer den med "ugyldig komando elelr filnavn" i komandoprompten.
Dette gælder f.eks. også når jeg starter Edit.

Er der nogen der har nogen forslag ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 19:43 #1
boot på winxp cdrom, når den er færdig med en midlertidig installering af drivere komme den til et punkt, hvor den spørger om du vil reparere med en diskette fra Konsolmode, det springer du over og fortsætter.
Næste gang kommer den og spørger om du vil installere eller foretage en reparation af den bestående.
Du siger ja til det sidste ved at trykke på R.
Efter et stykke tid beder den dig om  cdkey, så hav den parat.

Det skulle gerne virke.
Avatar billede soreno Praktikant
04. maj 2002 - 19:58 #2
nu aner jeg ikke hvad bust-a-move er, men hvis det er et 32bits dos program, så skal dos4gw være i samme mappe som den exe fil du vil køre (eller et sted så path peger på den)

hvis ikke du har dos4gw, så kan du downloade den her:
http://www.icdia.org/cdprosupport/files/pc/dos4gw.exe (kopier den evt. ind i c:\windows\ - så peger path på den)

mon fejlen kommer fordi xp ikke tillader afvikling af 32bit dos programmer ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:01 #3
soreno> det er ikke fordi at xp ikke tillader afvikling af 32 bit programmer - det er langt de fleste programmer nu om stunder - det er heller ikke fordi xp ikke tillader afvikling af 16 bit programmer, for dos-spil kører fint under xp :)
Avatar billede soreno Praktikant
04. maj 2002 - 20:03 #4
js> der er forskel på 32bit dos programmer og 32bit windows programmer
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:05 #5
soreno> ja - der er næsten ingen 32 bit dos programmer :) - har ikke set et eneste endnu :)
Avatar billede soreno Praktikant
04. maj 2002 - 20:09 #6
js> det er jo det der er tricket med dow4gw - som er en dos extender - så kan man netop lave 32 bit programmer (med 32bit programmer forstår jeg muligheden for at addresere med 32 bit eks. eax istedet for ax - som er 16 bit)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2002 - 20:10 #7
soreno> ok - tak for forklaringen - der blev jeg lige lidt klogere  ;)
Avatar billede soreno Praktikant
04. maj 2002 - 20:11 #8
jeg fandt et link der forklarer hvad dos4gw egentlig er for en fætter:
http://www.tenberry.com/dos4g/index.htm
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
13. juni 2002 - 17:42 #9
Nå - Det var der ingen der kunne Svare på :-(