Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 17:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gammel computer går i stå

Jeg har to computere, den ene min egen gode XP 2100+ , og den gamle PIII 800 mhz. Den gamle kører med en ufatteligt gammel harddisk, som er på omkring 810 mb.

Problemet er at man ikke kan lave noge tpå den for den går hele tiden istå. f. eks. i windows stopper den abre lige pludselig, man kan godt bevæge musen og eter et minuts stilhed kommer alle de komandoer man har lavet i løbet af det minut. Det er pisse irriterende for pauerne bliver længere og længere og trilidste slukker man den af bare arigskab. Hvad er problemet og findes der overhovedet en løsning på det. Den kører win 98, og jeg har ikke opgraderet til SE da den "pauser" hele tiden. Hvad pokker skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 17:51 #1
Prøv at kigge på:
http://webkurs.dk/vxdfiks.asp
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2002 - 18:13 #2
Har du mon formateret den gl. disk med FAT16 DOS mode kompatibiletet, for så går det langsomt.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 18:20 #3
hmm tror jeg ikke. Det går ikke specielt langsomt for jeg kunne godt spille gta2 på den engang. Heller ikke i windows går det langsomt den fryser bare ret tit. Nå jo, den der løsning du kom med schulze den virker rent faktisk og det kunne godt have gået som et svar.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:21 #4
Så lægger jeg da lige et.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2002 - 19:16 #5
schulze - Du linker til et site, hvor der påstås manglende installation af vxd-filer i Windows. Helt ærlig: tror du selv på det???
Tror du - og I andre - ikke at Microsoft forlængst ville have lavet en update, hvis det var tilgældet?? Alt sluges rådt!!

Læs som modvægt dette
"Before I go into the details of telling you how to rebuild a corrupt vmm32.vxd file, let me first say with very strong emphasis that there is no truth to the reports that Win9X does not install all required *.vxd files during installation. While it's possible that such a bug may have existed in a very early Win98 beta release (going back to when it was called Memphis and not Win98), there is no such bug, nor has there ever been such a bug in any released version of Win95 thru Win98 Second Edition."

Og læs så hele artiklen her
http://www.infinisource.com/techfiles/vmm32.html
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 19:20 #6
halifax>Jeg har fået respons fra mange personer der har fulgt min artikel. Mange har fået løst deres problem efter at have fulgt mit råd.

Nogle af mine besøgende har tillige udfyldt dette spørgeskema efterfølgende:
http://webkurs.dk/SPfryserwin98.asp
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2002 - 23:20 #7
"din artikel" - Jeg gætter på, det er noget du har læst et andet sted og så lavet en dansk version, eller Kejserens klæ'r
Derimod vil jeg rose initiativet med webkurs. Det er godt med danske sites, hvor der kan læses om løsninger på pc probs.
Du har ingen dokumentation for vxd-fix'et og fralægger alt ansvar. Hvor seriøst er det. Løsningen indebærer blot at vxd filerne loades enkeltvis, og ikke gennem vmm32.vxd. At påstå de mangler er direkte forkert.
Få lov at lave et link til det site jeg gav. Så kan dine besøgende selv træffe et valg. schulze = webkurs.dk så jeg først nu  :)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 23:27 #8
Hallo se lige hvad jumbo skrev, det virkede for ham.

Det eneste der kan konkluderes er at du stoler blindt på Microsoft.

Og nej det er ikke noget jeg har kopieret.
Jeg havde i tidernes morgen samme problem og opdagede i enhedshåndtering at nogle af mine enheder ikke benyttede de vxd filer der var påtænkt.
Jeg søgte først efter dem på mit c drev men kunne ikke finde dem. Efter lang tids søgen fandt jeg dem i windows 98 cabinet filerne.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 23:44 #9
Jeg har nu accepteret svaret da det har hjulpet. Kan godt være at microsoft siger et eller andet, men egentlig: fuck det, hvis løsningen virker så er den jo god nok. Har ingen forklaring pådet men virket det har det. Men tak for hjælpen, det har sq været godt.