Avatar billede xabbu Nybegynder
04. maj 2002 - 16:47 Der er 12 kommentarer

CD-ROM/DVD problemer under Windows XP

Jeg har netop installeret Windows XP og har nu et problem med mit CD-ROM / DVD-drev. Den finder drevet og siger at det fungerer korrekt, hvis jeg sætter en CD i kan jeg se filerne på CDen, men kan ikke åbne filerne. Enten låser den bare fast eller også melder MediaPlayer en I/O-enheds fejl hvis det er en film jeg åbner. Jeg har installeret Windows XP fra dette drev uden problemer, og jeg kan sagtens boote op fra installations CDen i det drev. Jeg har et andet CD-drev (brænder) som virker helt fint.
Det er et Toshiba DVD-ROM SD-M1502.
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 14:25 #1
der findes en opdatering på windows opdate, som løste mit problem med mit dvd-drev, det er da en mulighed, jeg håber at dette kan hjælpe dig
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 15:17 #2
Workstation ----> Hvad er der for en update du hentede? Eller hvad hed den? Jeg har nemlig lige været inde på Windows update, og kunne ikke finde noget som kunne ligne noget det løste problemet....
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 15:58 #3
Q310510: Anbefalet opdatering

Denne opdatering løser problemet "Playback and Copy-Protection Issues When You Try to Play the Snow White and the Seven Dwarfs DVD Movie" i Windows XP og er omtalt i Microsoft Knowledge Base-artiklen Q310510. Hent opdateringen nu for at kunne afspille Disney's Platinum Collection-dvd "Snow White and the Seven Dwarfs".

Yderligere oplysninger om dette problem finder du i Microsoft KB-artiklen Q310510. Dette websted er muligvis på engelsk.

Der står at det er til Disney-DVD film, men det løste mit problem, den står under Windows XP, i opdateringen, når man har scannet efter opdatering
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 16:06 #4
Den opdatering har jeg hentet, og det løste ikke mit problem. Lige før da jeg prøve at afspille en CD fik jeg følgende fejl: www.birdygirl.subnet.dk/fejl.jpg
Den fejl har jeg ikke fået før, men de andre gange var det en I/O fejl. Det er ligemeget hvilken CD jeg sætter i, så vil den kun vise hvad der er på CDen men ikke åbne den...
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 16:49 #5
Hvilken IO fejl får du i Mediaplayer ?
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 16:55 #6
Jeg får bare at vide at der er opstået en I/O enhedsfejl og at mediet ikke kan afspilles... Andet sker der ikke...
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 17:02 #7
Ok. Er du online når du prøver at se DVD ?, For det kan være en Codex fejl.
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 17:08 #8
Ja, jeg er online hele tiden. Men det er også hvis jeg bare prøver at sætte en audio-CD i.. Eller et program.. Det vil ikke virke på nogen måde...Så jeg tror ikke det er noget med codex...
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 17:20 #9
Ok. Så må jeg nok melde pas, men jeg skal prøve at høre rundt omkring, så vender jeg tilbage til dig, hvis jeg finder en løsning. Fortsat held og lykke, Har du prøvet http://www.toshiba.com , hvis ikke så er det da en mulighed.
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 17:24 #10
Ja, jeg har prøvet den side. Jeg håber da at du kan finde ud af noget. Jeg har hørt at det måske kan være noget med det ide-kabel der sidder i. Hvis det er defekt..
Avatar billede workstation Nybegynder
05. maj 2002 - 17:27 #11
det er en mulighed, men så ville du også normalt have problemer med at se hvad der er på cdéren
Avatar billede xabbu Nybegynder
05. maj 2002 - 17:29 #12
Ja, det er så rigtigt. Og når jeg sætter CDen kommer der også den popup ting der spørger hvad man vil gøre.. Så den registrer altså at der er en CD i.