Avatar billede ate1 Nybegynder
04. maj 2002 - 16:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

mystisk lydkort problem

jeg har lige formateret pcen og installeret 98
men hver gang jeg vil installere mit lydkort får jeg denne dialog box "The AudioPCI intertupt has been routed incorrectly by the system. Sound inactive. Use automatic settings in the device manager"
hvor pokker betyder det???det har ikke været nogle ændringer af pci port eller noget og det virkede fint før den blev formateret....jeg har været i enhedshåndterin for at se og det er automatisk hakket af....
hvad pokker er det for noget det???
Avatar billede mjl Nybegynder
04. maj 2002 - 16:36 #1
Tjek for IRQ konflikter
Avatar billede mjl Nybegynder
04. maj 2002 - 16:36 #2
Eller DMA
Avatar billede ate1 Nybegynder
04. maj 2002 - 16:43 #3
når jeg kigger i driver tab i enhedshåndterin ståpr der ingen konflikter..
Avatar billede mjl Nybegynder
04. maj 2002 - 16:51 #4
Prøv at afinstallere kortet i kontrolpanel - genstart maskinen og lad den selv finde det igen...
Avatar billede ate1 Nybegynder
04. maj 2002 - 16:54 #5
har jeg prøvet og hver gang den starter driverinstallen up kommer den dialogbox op
Avatar billede mjl Nybegynder
04. maj 2002 - 16:59 #6
åhh - ok...prøv at flytte kortet rent fysisk - altså til et andet slot på MotherBoardet...
Avatar billede ate1 Nybegynder
04. maj 2002 - 17:02 #7
ok jamen det må jeg jo så prøve...da jeg ikke kunne forstå hvorfor at de ligepludslig ikke virkede mere efter en install...jeg vender tilbage asap ;) thx
Avatar billede mjl Nybegynder
04. maj 2002 - 17:06 #8
oki
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2002 - 17:17 #9
Har du installeret driverne til dit bundkort? (VIA, Intel, SIS osv.)
Hvis dit bundkort med VIA chipset, skal du havde installeret deres 4in1 driver.
Driverne kan hentes på http://www.tweakup.dk/filer/chipset.htm
Avatar billede ate1 Nybegynder
04. maj 2002 - 21:09 #10
jeg fik den ordnet ved at resete bios...da det gjorde ingen forskel hvilken pci post jeg brugte...

men mange tak anyway begge 2 :)
10p for 1 post....isnt that fair :P
Avatar billede jean.k Nybegynder
05. september 2003 - 14:02 #11
Hvordan fik du løst det problem for nu sidder jeg og har det samme problem?