Avatar billede cpawdk Nybegynder
04. maj 2002 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

installation af apache 2.

Når jeg forsøger at installere apache 2.0035 RPM pakken på min redhat linux 7.2 for jeg følgende fejl:

fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
        /usr/bin/getgid  kræves af apache-2.0.35-0.7
        /bin/id  kræves af apache-2.0.35-0.7
        rc-scripts  kræves af apache-2.0.35-0.7
        libtool kræves af apache-2.0.35-0.7
        libapr.so.0  kræves af apache-2.0.35-0.7
        libcrypto.so.0.9.6.1  kræves af apache-2.0.35-0.7
        libssl.so.0.9.6.1  kræves af apache-2.0.35-0.7

150 points til den der kan fortælle mig hvor jeg finder alt dette :o)
Avatar billede blackpussy Nybegynder
04. maj 2002 - 15:31 #1
Hej du kan prøve at downloade hele programet på:
www.filemirrors.com
Det er den mest geniale side til at finde/downloade programmer. Alle programmer virker på denne hjemmeside. Apache ligger der også... :)

MVH
BlackPussy
Avatar billede juggalo Nybegynder
04. maj 2002 - 16:24 #2
smut ind på www.rpmfind.net og download de afhængighedsfiler du mangler (og installer dem inden du forsøger Apache igen)
Avatar billede juggalo Nybegynder
04. maj 2002 - 16:24 #3
crap - skulle selvf. være et svar =)
Avatar billede mallemab Nybegynder
04. maj 2002 - 16:33 #4
Du kunne jo også selv kompilere Apache ! Der findes et værktøj der hedder apachetoolbox som kan hjælpe dig igennem denne proces, bl.a. ved at automatisk downloade og kompilere de ting der er brug for i din installation.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=28862

Hvis du henter den lille version, vil programmet selv hente de sourcefiler der er nødvendige under kompilering, og "kun" dem der er nødvendige til netop din installation. Hvis du henter den store er alle sourcefilerne med, evt. også nogle som du ikke får brug for.

Held og lykke
Avatar billede cpawdk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:44 #5
juggalo - jeg har prøvet at kigge efter f.eks. libssl.so.0.9.6.1 på rpmfind.net.. så finder den en openssl pakke.. og den har jeg så installeret. men alligevel mangler den ovenstående..
Avatar billede cpawdk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:49 #6
malle -> er det apache 2.0 ?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 21:36 #7
Lad være med at bruge rpm pakker....hent istedet tar.gz udgaven og installer den..det plejer somregel at virke ;)
Avatar billede cpawdk Nybegynder
04. maj 2002 - 21:49 #8
darkside -> en installations vejledning ville være rar, så :o)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. maj 2002 - 21:51 #9
Det er der med Apache :)
Der er en fin install fil med...det er der faktisk til mere eller mindre alle progs i tar.gz formatetet :)

Det plejer bare at være sådan her
1. ./configure --prefix=/usr/local/apache --enable-shared=max --enable-module=most

2. make

3. make install
Avatar billede cpawdk Nybegynder
10. maj 2002 - 11:37 #10
Jeg tror jeg vil prøve at opgradere til redhat 7.3..