Avatar billede kornum Nybegynder
08. juli 2000 - 18:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mpeg-kort som også kan få DivX over i TV ???

HEJSA ALLE SAMMEN !!!

Jeg står over for et nyt købt til min computer og denne gang er det et Mpeg-kort, jeg vil have fat i sådan jeg kan se film over på TV'et... Findes der programmer eller noget i den retning som kan fyrre DivX film over i Tv'et via Mpegkortet. Jeg ved godt det kan lade sig gøre med et grafikkort med Tv-out, men mit TV er ikke helt med på den det bliver bare sort/hvidt, både i NTSC og PAL... Men findes der MPEGkort der kan afspille DivX film over i TV'et ???

På forhånd mange takker....
Avatar billede grunken Nybegynder
08. juli 2000 - 18:23 #1
Da DivX-Codec, osse er en mpeg-compression, burde alle mpeg-kort kunne accelerere dette en anelse, og til dette ville jeg klart anbefale et hollywood realmagic (som osse har en cool digtal lydudgang, som du lige kan smække til surrounden), men om dette hjælper på at du ser det i sort/hvid, det ved jeg ikke.

og frem for alt så husk at DivX, kræver voldemeget processorkraft for at køre optimalt.

Held og lykke med at se compressede movies i stuen.

-Grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
08. juli 2000 - 18:33 #2
Nå ja glemte lige at fortælle at de fleste DVD-afspillere kan afspille DivX, og de fleste understøtter osse et mepeg-kort ;-)

-Grunken
Avatar billede steffen Nybegynder
09. juli 2000 - 16:37 #3
Hvilket format skal DivX filmene ligge i? - Altså, er der krav til navne på filer, Mode1/Mode 2 el. lign?

S/H problematikken kan skyldes at enten

1) Dit kort er sat til SVHS og dit TV ikke
2) Dit TV er sat til SVHS og dit kort ikke
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
23. august 2000 - 18:20 #4
s-h problemet kan også være fordi kort er sat til NTSC som mange europæiske fjernsyn ikke er i stand til at køre..brug PAL