Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Intern USB til front USB

På mit bundkort er der jo selfølgelig nogle udvendige USB-pote. Inde på bundkortet sidder der også nogle som man kan sætte USB-devices til, f.eks et D-bracket. Nu er det jo så at jeg har sat et d-bracket på, og jeg gerne ville have front-usb'en i mit kabinet til at virke. Problemet er bare at d-bracket tager de usb-connector'e der er på kortet, og jeg kan derfor ikke sætte det til. Såp ville jeg høre om man kna købe et eller andet kort eller noget som har sådanne porte i sig.

Jeg har både PCI og et CNR slot hvis det hjælper.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:11 #1
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:15 #2
ja og dog. Jeg har jo et par ledninger som komemr fra kabinetet og ud mod bundkortet, det er dem jeg vil have sat til. man kan ikke se på dem at det er usb ledninger, men det er de og så vidt jeg husker er de 5-pins. Men jeg vil lige kigge,lidt på det der du sendte.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:16 #3
Det koster 691kr. i ItButikken http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20619500
Du kan se flere modeller på www.edbpriser.dk under Hardware > I/O-Kort > Alle (Der er lige fra 2-5 porte)
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:17 #4
Det er nærmest noget internt jeg leder efter.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:21 #5
Alle de ting i er  kommet med er gode nok, emn abr eik lige til det jeg skal bruge dem til, for så vidt jeg kan se er det til eksterne usb enheder. f. eks. et kamera eller noget. Men det er jo til front usb jeg skal bruge det. Det sidder i kabinettet men jeg har bare ikke flere slots på bundkortet til at sætte det i.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:25 #6
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:34 #7
Hmm jeg synes sq ikke jeg har accepteret svar, nå men i må stadigvæk gerne hjælpe for jeg har stadig ikke fået et svar.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:35 #8
Hvis du kigger på denne side, ser det ud til at man kan få kort med både  et x-antal externe og 1x intern USB-stik. Bl.a. også på det kort jeg har foreslået dig tidligere.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:38 #9
hmm, det kan jeg da ikke se. Jeg kigger lige igen så.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:39 #10
Jeg har lige kigget på M/B og der står, at der er 4 USB'er (2 bagtil + 2 til front)
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:41 #11
ja det er der også, emn jeg har brugt dem allerede. Jeg kan da hodt få det hele op at køre men det kræver jo så at man tager d-bracket ud. Men hvsi det er den eneste løsning.....
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:43 #12
Jeg glemte link'et hvor du kunne se at der er 3 externe + 1 internt USB-stik på den jeg sendte tidligere http://www.adaptec.com/worldwide/support/techspecs.html?prodkey=AUA-3100LP&cat=%2fProduct%2fAUA-3100LP&fromarea=prod
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:45 #13
Og på denne side kan du se, at man også kan få andre mærker med det samme.
http://www.adaptec.com/worldwide/product/markeditorial.html?prodkey=usb2connect_compare.html&cat=%2fProducts%2fAUA-3100LP&type=Product&productid=AUA-3100LP
Selv ville jeg foretrække Adaptec.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:45 #14
Ja det kan jeg se nu, men der er jo to usb i den der front. Og jeg har faktisk ikke brug for så mange eksterne porte da jeg allere har fire.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 13:48 #15
Sidder de ikke begge 2 på samme kabel?
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:49 #16
ja det gør de, det er nærmest to ens kabler der er sat sammen til et.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 13:50 #17
men hvis sådan et du snakker om er ligsom to så er det jo nok det jeg skal have fat i.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 14:01 #18
Jeg går ud fra, at det er lige som på M/B, at der er nogle ben hvor du kan sætte det stik på fra fronten.
Du kan jo prøve at ringe til ItButikken på Mandag.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 14:17 #19
Tak for point'ne. Nu håber jeg,at det er noget du kan bruge. Ellers må du jo have point'ne retur.
Avatar billede jumbo Nybegynder
04. maj 2002 - 14:44 #20
hehe. Ja det skal nok virke, jeg ville kjo bare høre om det kunne lade sig gøre. og det kunne det jo. Tak
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 14:46 #21
ok, selv tak.