Avatar billede faerch Nybegynder
04. maj 2002 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hotmail og outlookexpress

Jeg har lidt problemer med at få hotmail og outlookexpress til at køre sammen.

Udgangspunkt:
-Har 4 hotmail kontoer, hvoraf 2 fungerer.
-De 2 øvrige har fungeret, men express kan ikke hente oplysninger fra dem.
-Jeg har ikke ændret opsætning eller lignende, der kunne være skyldt i fejlen.
-Der kører af og til et program kaldet msimn, samtidigt med at outlookexpresskører - det lyder lidt mystisk på mig.

Mulig fejlkilde:
-Kunne godt have mistanke om virus, men virusskanneren har fundet en "JS.Exception.Exploit.", som skulle være fjernet (slettet).

Spørgsmål:
-Hvordan får jeg de 2 hotmailadresser til at fungere igen.

Hvis der er behov for uddybende oplysninger giver jeg dem gerne.
Avatar billede summer Mester
04. maj 2002 - 12:26 #1
msimn er Outlook Express programfilen 1) Hvilken AV program har du? 2)Har de to øvrige hotmailkontoer været inaktive i mere end en måned?
3) Kør en online virus scanning for at tjekke JS.Exception.Exploit, f.eks.: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp eller http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107 4) Har du kørt windows update fornylig - f.eks installeret IE 6.0
JS.Exception.Exploit kan godt lave ravage i dine programmer. Det er en ret agressiv virus.
Avatar billede faerch Nybegynder
04. maj 2002 - 16:27 #2
1) Symantec Norton antivirus, som nok skulle kunne fange de fleste.
2) Nej, jeg kan også fint logge ind fra hotmails' hjemmeside.
3) Jeg tror ikke den finder mere, men prøvede alligevel panda. (udemærkede websteder, tak for det).
4) Jep, og den har også kørt et par uger uden ballade.

Når man i Outlook Express (OE) forsøger at åbne en af hotmailkontorerne skriver den, at den ikke få kontakt med hotmailserveren. Opsætningen er den samme, som de 2 kontoer der virker.
Kunne det hjælpe lidt på et mulig løsningsforslag på problemet?
Avatar billede summer Mester
04. maj 2002 - 23:17 #3
Jeg har ikke umiddelbart en løsning. Årsagen til at der ikke er flere der har deltaget i dit spm. er, at du alt for hurtigt acc. mit svar og dermed lukkede spm. Det kunne du selvfølgelig ikke uden videre vide, så derfor får du de 30 point igen som jeg uretmæsigt har fået af dig. Du skal bare klikke på dette link, lægge et svar som (bare et eller andet) jeg så acc. Så har du dine 30 point igen.
Reglerne er sådan, at man ikke må have to ens spm. kørende. Derfor afsluttes dette på denne måde. Nu kan du oprette et nyt, hvis du vil, så skal der nok komme andre og bedre "eksperter" på banen end mig. Husk lige, acc. ikke et svar før du har fået løst et problem.
Hvis der går nogle dage uden svar, kan du lukke spm. selv, ved et lægge et svar og selv acc. det. Så er det lukket og pointene er tilbage til dig.
http://www.eksperten.dk/spm/207208