Avatar billede pollux11 Nybegynder
04. maj 2002 - 01:12 Der er 12 kommentarer

Harddisk forsvinder ved restart

Hejsa

Jeg har et lidt sært problem:
XP ikke vil finde min anden harddisk efter et
restart. Jeg har 2 harddiske, hvoraf den ene er delt op i 2 partitioner; C og D. Efter en restart kan XP ikke finde den anden harddisk som er drev E.
Hvis jeg starter op efter en shutdown finder den drev E hver gang.
Jeg kører Windows XP Professional Engelsk og det er en 45 GB IBM HD
Avatar billede -123- Nybegynder
04. maj 2002 - 01:16 #1
da du delte din hdd op husket du så at formatere D: bagefter og vælge NTFS eller FAT32?

// CDK
Avatar billede -123- Nybegynder
04. maj 2002 - 01:19 #2
heeh ups ikke D: men E: !!
Avatar billede pollux11 Nybegynder
04. maj 2002 - 01:30 #3
E er ikke en del af den opdelte HD. Og den er formateret. Dog ikke siden jeg installerede XP, men det kan jo godt finde den efter en shutdown.
Avatar billede -123- Nybegynder
04. maj 2002 - 01:34 #4
heeh det er bare mig der skla ha noget søve :)
Avatar billede -123- Nybegynder
04. maj 2002 - 01:35 #5
har du haft et andet OS inde som kunne se alle dine HDDer? (er det sker efter XP)
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. maj 2002 - 03:25 #6
Er det hver gang du genstarter eller kun en gang imellem?
Prøv evt. at se efter om flad-kablet sidder ordentligt fast - prøv evt. med et andet kabel.
Der har været mange problemer med de 45GB IBM-HD (Hvis det er en 75GXP-model) og især dem fra Ungarn (Hungary).
Jeg har selv en som er helt død og som jeg skal have sendt til Holland og have den byttet.
En ven af mig fik sin byttet til en 60GB i Holland og en anden ven har også prb. med han's HD en gang imellem.
Avatar billede pollux11 Nybegynder
04. maj 2002 - 12:13 #7
Da jeg havde Win2k var der ingen problemer. Jeg har ikke haft formateret drev E siden, men  det burde da heller ikke være nødvendigt. Og ja.. Det er hver eneste gang jeg restarter at den forsvinder. Har haft rodet med kablerne, men det hjælper ikke. Det ville da også være sært hvis kablerne kun sad forkert ved restart og ikke efter shutdown....
Avatar billede konex Nybegynder
04. maj 2002 - 12:53 #8
Hvis du højre klikker på denne computer - administrer - diskhåndtering

hvis du kan se den der skal du formater HD - dette kan du evt. gøre derinden.

Hvorfor XP og 2000 engang imellem gøre dette ved jeg ikke.
Avatar billede pollux11 Nybegynder
04. maj 2002 - 17:39 #9
Jeg har lige glemt at sige at den når den starter op efter restart slet ikke finder den HD der står som E ude i bios. Altså der hvor den lister primary og secundary slave og master.
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:22 #10
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:37 #11
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:23 #12
Hvad sker der???  Lukke-tid???