Avatar billede qxq Nybegynder
03. maj 2002 - 23:39 Der er 17 kommentarer

Hjælp!

Hejsa...

Jeg har godt klar over Rom ikke blev bygget på en dag.

Men jeg er ikke så meget inde i programmering mv (kender lidt til html :-)). Jeg har nu sat mig det mål, at jeg vil lære om .asp og mysql datbase hurtigst muligt.

Mit spørgsmål til Jer eksperter er så, hvis jeg starter fra bunden og skal nå min mål, hvordan kan I så anbefales dette skal gøres. Kender I nogle gode bøger eller link til hjemmesider?.

QXQ
Avatar billede zob Nybegynder
03. maj 2002 - 23:42 #1
Ja prøv www.html.dk
Avatar billede zob Nybegynder
03. maj 2002 - 23:43 #2
Det er nok den bedste.....
Du kan også kigge lidt her
www.artikler.jaha.dk
Men forvent ik at du lære det hele hurtigt før du bruger asp skal du også lære noget om css ville jeg foreslå dig :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 23:45 #3
Programmering? Lad være med at starte med Web-programmering. Det giver dig en masse
ekstra bevsær. Start med "gammeldags" programmering i delphi, Java, V, Basic, eller
hvad du nu synes, og når du så "kan programmere" skal du da endelig kaste dig
over webben.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 23:45 #4
Prøv at kikke på www.webcafe.dk så vidt jeg husker har de en god trin for trin øvelse. Tjekker lige...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 23:45 #5
V ???? Jeg mente C ! Dumme tastatur
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 23:46 #6
Nej... Det har de vidst ikke alligevel... Kan du ikke bruge php???
Avatar billede zob Nybegynder
03. maj 2002 - 23:47 #7
lol
Avatar billede zob Nybegynder
03. maj 2002 - 23:49 #8
kode sprog er ik helt let vi kan se hvem der lærer det først! :)
Jeg er også lidt ny....
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 23:52 #9
Hvis du downloader nogle af de forskellige færdige scripts der kan findes rund om på de forskellige hp'er og leger lidt med koderne lærer du dig selv en del...
Avatar billede qxq Nybegynder
03. maj 2002 - 23:54 #10
erikjacobsen > mister jeg så ikke bare overblikker helt?

gonza.dk > Vil helst lære .asp.....er også mest til mssql - men det må komme senere, når jeg er blevet internetmillionær på mine kommende sider :-) (da det jo er noget dyrere at hoste).

zob - nu vil jeg også lære det, så du har travlt :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 23:57 #11
Kig dig omkring på eksperten.dk og se hvor mange der egentlig har
"ligeyldige" problemer med deres webprogrammering, fordi de ikke
for ordentlige fejl tilbage, eller farer vild i HTTP-protokollen.

Du kommer længst med mit forslag, men det tager jo lidt længere
tid inden du kommer til det "sjove" - webprogrammering
Avatar billede qxq Nybegynder
03. maj 2002 - 23:57 #12
Hvis man arbejder seriøst med det, hvor lang tid tror i så det tager at lære .asp sproget og mysql (ikke udenad, men så man har forstået det)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 23:59 #13
Svært at sige... Men du bliver nødt til at bruge sproget for at du lærer det. Du lærer det ikke ved bare at læse en masse stof.
Avatar billede zob Nybegynder
04. maj 2002 - 00:06 #14
Nej det gør du ik du skal også strikke stoffet sammen at du ved det qxq og det er ik så let igen men HTML.dk er en rigtig god side
Det lægger den jo os op til "HTML".dk
Avatar billede zob Nybegynder
04. maj 2002 - 00:10 #15
Men ved dy hvad ASP og MYSQL bruges til.??
DU har ik brug for asp før css så læs css først
Det er en slags funktion til HTML med flere funktioner..
Avatar billede zob Nybegynder
04. maj 2002 - 00:11 #16
Lukker og SLukker skal spille bordtennis i morgen kl 9.30..
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:36 #17
Vidste du at der er 50.628 åbne spørgsmål?