Avatar billede paduavej Nybegynder
07. juli 2000 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram eller andet galt

Jeg er ejer af en pentium 2 450mhz med 96mb ram og windows 98 installeret.
Mit problem er at hvis jeg f.eks afspiller musik på computeren og starter internettet så hakker musikken. jeg har før haft en pentium 75mhz 24mb ram og windows 95 installeret. Er det ikke muligt at undgå disse hakkende musikstykker. Mine evner med en computer er begrænset.
Hilsen Brian
Avatar billede manon Nybegynder
08. juli 2000 - 06:32 #1
Hej Brian

Jeg sidder også ved en PII 400 og det er først nu, hvor jeg har 256 mb ram i, at jeg kan få den til at virke efter hensigten.

Hvilken slags musik taler vi om ? Mpg3´er ? Har du prøvet at opdatere alle drivere til din hardware ? Lydkort osv.

Ellers kan det være noget om resurserfordeling, og der må du få hjælp fra andre på eksperten :-), for det område kender jeg ikke så godt.

Håber mit svar kunne være til lidt hjælp.
Avatar billede paduavej Nybegynder
08. juli 2000 - 12:44 #2
Det er når jeg hører mp3 filer. Det er ligesom om at windows98 optager al rammen. Jeg har så hørt at man kan indstille computeren så windows ikke kan bruge al rammen, men jeg ved ikke hvordan man evt gør.
Avatar billede manon Nybegynder
08. juli 2000 - 17:11 #3
Kontrolpanel> System > Fanebladet "Ydeevne"
Der kan du vælge 3 steder og ændre dine resourser.

ved eftertanke har jeg engang haft samme problem, men jeg kan ikke huske hvordan jeg fik det løst - om det var en geninst. af win eller et nyt mp3 afspiller.

Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 04:48 #4
Hmmm....så kan nit svar næsten kun være : sæt flere ram i ! :-)
Avatar billede manon Nybegynder
10. juli 2000 - 04:48 #5
nit=mit
Avatar billede bert_reb Nybegynder
24. juli 2000 - 22:01 #6
prøv at bruge winplay istedet for den er rightig god du kan finde den på følgene adresse
http://www.mp3rulz.com/
Avatar billede foebus Nybegynder
09. september 2000 - 21:53 #7
Jeg har haft samme problem med en celeron 433, med 128 ram. Jeg afspiller med winamp. Der kan du højreklikke på på winamp, vælge options og preferences. Dialog box fremkommer, og du vælger input, og audio decoder. Her vælger du fanebladet decoder, og kan så vælge hvilken processor du bruger, og få winamp til at flytte hele filen over i rammen. Jeg har valgt \"buffer entire file from disk if smaller than 4096 kb.2\" Det er selvfølgelig op til dig selv hvor meget ram du vil ofre på muikken! I quality vælger du Full.
Så går du i output, og output plugin. Her ændrer du winamps priority til at være time critical, og bufferlength til 10000 ms.
Mine mp3\'er hopper ikke længere!