Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 18:25 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Dreamweaver eller Frontpage?

Hej,
Jeg laver hjemmesider i Frontpage, men overvejer Dreamweaver, men er det lige så let og er der flere spænende (primær) layout funktioner i DW så som dynamiske menuer?

/Clausi.
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2002 - 18:26 #1
Frontpage suckz!!!!!!!!
Klart du skal bruge DW
Avatar billede killer_r Nybegynder
03. maj 2002 - 18:27 #2
ENIG!!!!!
DW er klart bedst!
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2002 - 18:29 #3
Frontpage er til nybegynnere, og enkelte funktioner, så DW er helt klart at foretrække hvis du vil blive bedre og lave bedre designs.

/cdc
Avatar billede resten Nybegynder
03. maj 2002 - 18:29 #4
Kan man få DW på dansk eller er det kun på UK da jeg også selv bruger FP.
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 18:30 #5
Ja ok, det er måske ikke det mest neutrale forum at spørge i, men kan i henvise til nogle sites lavet i DW?
Avatar billede well_r Nybegynder
03. maj 2002 - 18:31 #6
DW findes så vidt jeg ved ikke på dansk.

Jeg vil anbefale at bruge DW, da den virker meget mere overskuelig end Frontpage - efter min mening :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
03. maj 2002 - 18:31 #7
Ja, jeg vil også helt klart sige at Frontpage er meget dårligt, da programmet laver om på eksistrerende koder og roder rundt i koderne, så man ikke kan holde styr på dem.

De bedste WYSIWYG programmer til at lave hjemmesider i, anser jeg for at være "DreamWeaver"/"DreamWeaver UltraDev" og Adobe GoLive. GoLive er nok det nemmeste program at gå i gang med (synes jeg) og så er det jo fedt at det passer så godt sammen med alle de andre programmer fra Adobe (Photoshop, Illustrator osv.), men DreamWeaver passer godt sammen med FireWorks.. men ellers tror jeg meget det er en smagssag om man bruger GoLive eller Dreamweaver, da programmerne stort set kan det samme (de er jo kun begrænset af det lille antal html-koder der findes)!
Avatar billede well_r Nybegynder
03. maj 2002 - 18:31 #8
Jeg mener da nok at web-zone.dk er lavet i DW.
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 18:31 #9
Jeg har DW 4, er den god?
Avatar billede killer_r Nybegynder
03. maj 2002 - 18:34 #10
Den er udemærket.
Det er den nyeste indenfor DreamWeaver-serien... Hvis man ikke går til DreamWeaver UltraDev...
Avatar billede dsjk Novice
03. maj 2002 - 18:36 #11
DW 4 er ok, men hvis du skal til at lave dynamiske hjemmesider er det vel UltraDev 4 du skal bruge.

Vil også selv klart anbefale DW fremfor Frontpage, har selv arbejdet lidt i Frontpage og senere i UltraDev 4 og synes UnltraDev 4 er god. Har lavet www.densortejakke.dk og www.densortejakke.dk/icea/ i UltraDev og grafik i FireWorks.

dsjk
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 18:36 #12
Ok tak for det.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 18:36 #13
jeg startet med frontpage og gik der efter over til dw4 som jeg personlig er nemmer og merer overskuelig men det er smag og behag.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 18:52 #14
takker for point
mvh spyro.dk
Avatar billede greek Nybegynder
03. maj 2002 - 18:54 #15
Når du nu har lavet hjemmesider i WYSIWYG hvorfor prøver du så ikke med F.eks. Stone`s Webwriter så du også lærer lidt koder?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2002 - 19:09 #16
I er sq' bagud gutter. Nyeste Dreamweaver hedder MX til efternavn, og uderstøtter bl.a. asp, asp.NET. jsp, php, coldfusion, xhtml, XML o.a.

Dreamweaver MX er en afløser for både den alm. DW, Ultradev, Drumbeat, samt Homesite(!). Dreamweaver er blevet endnu bedre i designview, men de store forbedringer ligger i programmets brugervenlighed, understøttelse, og især kodemæssigt. Tjek lige et udviklingsmiljø der sparker røv: http://www.macromedia.com/desdev/mx/dreamweaver/articles/why_migrate01.htm - ta' den Homesite =oD
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 19:12 #17
Ok, hvor meget koster den??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2002 - 19:18 #18
299USD for en upgrade når du har DW 4 i forvejen. Ellers 399 mener jeg.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 19:43 #19
det er ikke fordi vi er bagud men fattig :O)
Avatar billede well_r Nybegynder
03. maj 2002 - 19:45 #20
hehe.. Spyro.dk -- NEMMERLIG! *G*
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2002 - 20:25 #21
Well, I kunne jo hente en 30 dages gratis trial.

Det er også alt hvad jeg har gjort. Andet er pt. ikke muligt da den endelige udgave først er klar om en måned. Nuværende er en prerelease.
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 21:25 #22
Kan man også ligesom i FP bruge DW til at lave fx. fotoalbums af familien med tekster og en menu, og så brænde hele mullivitten (elller hvordan det staves) over på en cd?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2002 - 21:28 #23
Du kan i hvertfald lave noget der hedder "create web photo album" - har dog selv brugt det.

Alt kan brændes på en cd :o)
Avatar billede clausi Nybegynder
03. maj 2002 - 21:41 #24
nååh ja, alt bliver jo gemt som fx. index. så kein problem.