Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 17:39 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Internet lukker efter tid!!

Jeg spiller CS 1.4 på nettet, men jeg har et lille problem, det er ikke kun i cs, også bare når jeg surfer!

Mit ineternet lukker bare ned (afslutter forbindelsen uden nogen medelelse), og det er ret ireternde når man sidder at spiller.

Jeg har ikke sat timer på (Hvornår den skal afslutte og den skal afslutte når forbindelsen ikke bruges), så hvad kan problemet være?

Og så har jeg et andet spørgelsmål:
Jeg har hørt noget om at man kan gøre sin forbindelse lidt hurtigere via noget opsætning!!! Passer det/Hvordan?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 17:52 #1
Vedr. sidste spørgsmål : GLEM DET ! Der er kun en ting der virkelig fungerer, - webspeed/adsl - vælg selv.
Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 17:59 #2
ok, det tænkte jeg også selv!
Avatar billede per_larsen Nybegynder
03. maj 2002 - 23:05 #3
Nå, men hvis det bare er riiizzzk, så kan man jo bare købe papiryúdgaven og inivitere nogle venner ....  :)========== ?
Avatar billede per_larsen Nybegynder
03. maj 2002 - 23:11 #4
Ok, let´s (I´m trying, but cosing, (so to speak))) get serious ... - spørgsmål 1. kontakt din interbetudbyders hotline, de kan sikert bidrage.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. maj 2002 - 02:23 #5
Hvis netforbindelsen bliver afbrudt imens man er på nettet.

1. Start IE
2. Gå i Funktioner
3. Vælg Internetindstillinger
4. Vælg "fanen" Forbindelser
5. Vælg Indstillinger
6. Vælg Avanceret
7. Fjern markering i "Afbryd forbindelsen, hvis den ikke bruges i 20 min."
8. 3 x Ok

Hvis det ikke hjalp, skal du gøre dette:

1. Følge 1-6
2. Fjern markering i "Afbryd forbindelsen, når den ikke længere er nødvendig"

Hvis du gør dette, skal du være opmærksom på, at den så ikke afbryder
automatisk, når du hopper af nettet.
Avatar billede layer Nybegynder
11. maj 2002 - 08:23 #6
Det hjælper ikke noget af det!
Avatar billede dreamer Nybegynder
11. maj 2002 - 22:11 #7
Det kan være en milliard - million ting der går galt siden du bliver smidt af nettet.
Støj på linien - Få den målt hos 80808047 - pil alt teleudstyr af undtaget dit modem.
Hvis fejlservice siger god for din tlf linie, så prøv at nedsætte hastigheden lidt med en initstreng (Du vil formentligt føle det som om at det går hurtigere, da du ikke skal transmittere så mange fejlpakker)- Du finder initstrenge på modemhelp.net

I sidste ende burde du nu lige ringe til din udbyder og snakke med dem, de kan sikkert løse problemet.
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:24 #8
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede layer Nybegynder
03. juni 2002 - 17:27 #9
Det er ikke det der er problemet, man kan ikke lave , mere, jeg har nemlig taget alt det lukke efter tid osv..... FRA
Avatar billede dreamer Nybegynder
03. juni 2002 - 18:05 #10
Layer: Ikke forstået, hvad mener du ?
Avatar billede layer Nybegynder
03. juni 2002 - 18:50 #11
der er noget meget teknisk galt (har prøvet at installere modem og internet om uden held......

Der er ikke hak i "Áfslut forfindelsen efter - minutter"

Og der er heller ikke hak i "Afslut forbindelsen når den ikke længere bruges"

Forstået???????

Det er lidt provo når man spiller CS, og man bliver lukket ned efter ca en times tid!
Avatar billede annelo Nybegynder
03. juni 2002 - 22:20 #12
Hvis du bruger et analogt modem, kan det være, at tingesten ikke opdager, at du rent faktisk bruger forbindelsen. Hvis det er det, der er problemet, så prøv en at\t0 i din initstreng. Den disabler timeren.

Hvis det ikke er det, der er problemet, kan det være, at du skal sætte hastigheden på dit modem lidt ned, ligesom dreamer foreslår. Et modem er nemlig temmeligt dumt - det kan ikke altid vudere, hvor god linien er, og hvis den så connecter med højere hastighed, end linien kan klare, risikerer man at miste forbindelsen, fordi der er for meget støj på linien.

Hvis du fortæller, hvilket modem du har, kan vi lige se på det. :-)

/Anne
Avatar billede layer Nybegynder
04. juni 2002 - 11:26 #13
Lasat Speed II ISDN-Modem

Og hvordan gør man alt det???
Avatar billede annelo Nybegynder
04. juni 2002 - 21:05 #14
Jeg havde en idé om, at du brugte et analogt modem.

Det kommer an på din windowsversion, hvor du skal sætte initstrengen ind. Men hvis det er ISDN, tror jeg ikke, at nogle af mine to forslag hjælper.

Du skriver, at du har prøvet at geninstallere det hele. Men har du prøvet at installere nyeste driver fra Lasat? Og har du opdatere firmwaren i modemmet? Jeg har kigget på noget materiale fra min internetudbyder om et problem, der hedder "modem låser ved opkald til Internet". Lyder det bekendt? For i så fald er løsningen at opdatere firmwaren til ver. 1.37. Se her engang: http://www.opasia.dk/kundeservice/isdn2/speedii/download137.shtml

Prøv engang med det - og fortæl, hvordan det gik!

/Anne
Avatar billede annelo Nybegynder
04. juni 2002 - 21:06 #15
Rettelse: Problem hed "modem låser EFTER opkald til Internet". :-)
Avatar billede dreamer Nybegynder
04. juni 2002 - 21:43 #16
Annelo -> lige et spørgsmål, arbejder du hos TDC ?

....forresten så virker det link ikke :-)
Avatar billede annelo Nybegynder
04. juni 2002 - 21:51 #17
Øhm, ja, det gør jeg faktisk. Var det så tydeligt?

Nå, ja, jeg overså lige, at den ligger et sted, der sikkert kører IP-tjek. Sorry! Men den findes også på Eicons egen side: http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=spd2
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. juni 2002 - 00:45 #18
hehe, ja, når man selv arbejder derude så ja :-)

Nu er jeg nysgerrig, kan jo egentligt være at vi kender hinanden, hvad er dine initialer ? :-)

Hvis layer bliver smidt af efter en time, kan det jo også være opkaldspuljerne ?
Avatar billede annelo Nybegynder
05. juni 2002 - 08:48 #19
Mit brugernavn er ret tæt på mit rigtige navn, så gæt selv. :-)

Vi ved ikke, hvilken udbyder layer bruger, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. :-)
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:42 #20
Hmmmmm.....well, alle kender jo hinanden på initialerne derude, men jeg skal nok gætte det, jeg skal bare liiiige på arbejde først :-)

Nej, det er jo selvfølgelig rigtigt nok det med udbyderen....
Avatar billede layer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:44 #21
Vi bruger tdc, og min far arbejder hos services! Så vi kan godt bruge linket : )
Avatar billede layer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:46 #22
Linket virker ikke!
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:51 #23
Well, så ring ind på 80808035 og få det tjekket, få evt. en teknisk supporter til at ringe ud til dig. Det lyder som et lidt mystisk problem der bliver lidt svært at løse i dette forum.

De kan jo også tjekke om det er, som jeg nævnte i et tidlige indlæg, opkaldspuljen den er gal med. Men start med at lave en firmware opgradering som annelo foreslog, det kan være at det løser problemet :-)
Avatar billede layer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:55 #24
Jeg er gået ind på tdc's hjemmeside..... Jeg tror det er løsningen!

http://internet.opasia.dk/article.php?id=37194&dogtag=op_support
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. juni 2002 - 12:58 #25
Nope, det er ISDN du har jo, så fungere det ikke på samme måde.
Mit råd er
1. Få selve linien målt for fejl hos fejlservice på 80808047 (tager ca. 5 min)
2. Installer den tidligere nævnte firmware
3. Ring på 80808035 og få en supporter til at kigge på problemet.