Avatar billede milo4 Nybegynder
03. maj 2002 - 15:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket

Hvilket skal jeg vælge at køre med.....
Win 2000 eller xp??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. maj 2002 - 15:13 #1
Umuligt at svare på... det kommer helt an på din hardware.

Er maskinen kraftig nok, og du bruger din maskine til multimedia, spil og andet sjov, er Windows XP at anbefale.

Er maskinen mindre kraftig, eller har du behov for så meget kraft i overskud som muligt, og bruger du ikke din maskine så meget til spil, er Windows 2000 en fin løsning.
Avatar billede vela Nybegynder
03. maj 2002 - 15:14 #2
win 2000 er bedre end xp men xp har et fedt design!

det der endeligt er sket er at da windows 98 lige var kommet ud skulle microsoft laven noget nyt. så de lavede windows 2000. men alle folk syntes at der var for meget forskel mellem 98 og 2000 og der var ikke noget rigtig hjælp i 2000. så lavede men et windows me.( alså en 2000 med mere hjælp+ masser af fejl) men så skulle der jo noget nyt ud. nemlig windows xp. det eneste der er forskelig mellem 2000 og xp er at xp er letter at lave netværk med og at det har noget fansy design!!
Avatar billede smiske Nybegynder
03. maj 2002 - 15:14 #3
Kommer an på hvad du skal bruge det til, men de 2 systemer er meget ens. 2000 er den grafisk simple, XP er grafisk en del pænere.  Men som sagt så bygge de på samme kerne, så de kan det samme, er lige stabile osv.
Personligt kører jeg XP idet efter min mening er det bedste Microsoft indtil videre har præsteret :o)

//Henrik
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. maj 2002 - 15:17 #4
vela, ehm... har du sat dig ordeling ind i de forskellige OS'er? - det tror jeg næppe...
Avatar billede milo4 Nybegynder
03. maj 2002 - 15:17 #5
Tak tak
Avatar billede vela Nybegynder
03. maj 2002 - 15:17 #6
svaret er:
win 2000 er bedre end xp... men xp har et fedt design!

det der endeligt er sket er at da windows 98 lige var kommet ud skulle microsoft laven noget nyt. så de lavede windows 2000. men alle folk syntes at der var for meget forskel mellem 98 og 2000 og der var ikke noget rigtig hjælp i 2000. så lavede men et windows me.( alså en 2000 med mere hjælp+ masser af fejl) men så skulle der jo noget nyt ud. nemlig windows xp. det eneste der er forskelig mellem 2000 og xp er at xp er letter at lave netværk med og at det har noget fansy design!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. maj 2002 - 15:17 #7
ordenligt mener jeg vist...
Avatar billede vela Nybegynder
03. maj 2002 - 15:17 #8
nanoq ja det har jeg!
Avatar billede swordcat Nybegynder
03. maj 2002 - 15:22 #9
Jeg vil også helt sikkert sige at du skal vælge win2000, det er langt bedre end win XP. Jeg ved ikke hvorfor folk roser XP så meget, for det er ikke så godt som i påstår.

Win2000 er helt sikker det du skal vælge, hvis altså du ikke spiller så meget. Men hvis du spiller, så er XP´en sgu da ikke noget man skal vælge. Tag du heller win98se eller ME. Jeg hader faktisk XP.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. maj 2002 - 15:22 #10
vela, hvorfor er det så grundlæggende forkert hvad du skriver?

Windows 2000 har aldrig været en efterfølger til 98. Den er en efterfølger til NT, og minded på de professionelle brugere.

Allerede da Win2K udkom, var Windows XP på tegnebordet. Den skulle stå for sammensmeltningen mellem 9x og NT produkterne.

Da Win98 efterhånden var blevet forældet, og XP stadig lå noget ude i fremtiden, valgte man at frigive ME, der i realiteten bare er en 98 der har fået rettet lidt bugs, tilført lidt flere funkltioner... desværre herunder også nye bugs.

Sammensmeltningen af Windows 2000 og 9x, altså XP skulle indeholde det bedste fra begge verdener. Stabiliteten og skalerbarheden fra WinNT/2000 og multimediaunderstøttelsen fra 9x/ME. XP er et grundlæggende nyt produkt, selvom det bygger på den gamle NT kerne. Heldigvis i en optimeret version.