Avatar billede navlis Nybegynder
03. maj 2002 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Cd rom drev

Mit cd rom drev Creative 52X er åbenbart stået af!
Når jeg indsætter en cd, går der ca 10 sec. Så
åbner cd romdrevet igen.
Hvad kan der være galt?
Kan man rep. et drev?
Venlig Hilsen
Navlis
Avatar billede summer Mester
03. maj 2002 - 14:56 #1
Velkommen til Eksperten.dk Man kan godt reparere , cd-rom drevet, men man får ikke meget rep. for det et nyt koster.
1)Hvilken windows har du?
2)Afhængig af windows ver., så tjek i Enhedsorientering om der er advarselstegn ud for cd-rom drevet, hvis ikke og det er registreret, så fjern det i Enhedsorientering og genstart.
Prøv lige det først
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2002 - 16:00 #2
gælder det en bestemt CD eller gør den det ved flere andre CD-
Avatar billede navlis Nybegynder
03. maj 2002 - 17:22 #3
DEt er alle cd^er den gør det med, & det er kommet lige pludseligt
Jeg kører Xp pro Dansk
Avatar billede summer Mester
03. maj 2002 - 19:45 #4
Har du mulighed for at sætte dit cd-rom drev på et IDE kabel der helt sikkert virker. Hvis du evt har en brænder installeret og den kører OK, så prøv at sætte dit cd-rom drev midlertidig på dette stik. Så får du ialfald afklaret om det er drevet eller en fejl i det IDE kabel drevet sidder på nu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2002 - 19:56 #5
hvis det ikke er kablet er din CD nok, som du selv er inde på, afgået ved døden ;o(
Avatar billede navlis Nybegynder
03. maj 2002 - 19:58 #6
Tak For Hjælpen Allesammen :-)
Det var et forsøg værd.
Navlis
Avatar billede summer Mester
03. maj 2002 - 21:45 #7
Du er vel ikke så heldig at der er garanti på drevet endnu.
Prøv ellers, at se priser på http://dk.pricerunner.com/ProductList.jsp?category=39  eller http://www.edbpriser.dk/ Her kan du finde billigste drev tættest på hvor du bor.