Avatar billede ulrik22 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Disable 'Select all'

Jeg har en side der viser mit logo og noget tekst.
Er der ikke et lille script eller sådan noget, som kan disable muligheden for at brugeren kan 'højre klikke' og vælge 'Select all'.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. maj 2002 - 14:48 #1
Du kan ikke forhindre det.

Endten kan man trykke "CTRL + A" eller gå op i edit og så select all.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2002 - 14:53 #2
Hvorfor ønske at forhildre det?
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:55 #3
Fordi det er et dokument man skal betale for inden man for mulighed for at printe/downloade...og det er jo ikke så smart hvis de blot kan select all og copy/paste til word....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. maj 2002 - 14:59 #4
Det kan du om alle omstændigheder. Du kan ikke forhindre med med javascript/html...

Vil i stedet foreslå at du bruger en form for serverside scripting, som fx PHP / ASP
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
03. maj 2002 - 15:02 #5
Tak  for svaret og har fundet at man kan disable højre klik menuen, men ikke forhindre CTRL+A og edit select all....Tak for hjælpen
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. maj 2002 - 15:04 #6
s'lidt :)

man kan faktisk godt forhindre CTRL+A, idet man via javascript kan forhindre klik på forskellige taster. Men ikke ændre i menuen i toppen.
Avatar billede blyno Praktikant
04. maj 2002 - 18:44 #7
Man kan vel også ligge det som billede og den vej undgå det(Så kan billedet kopieres, meeen....)
Bare lige en idé :-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. maj 2002 - 20:25 #8
ja, og du kan med fx GDlib til PHP lave en dynamisk side med billeder... hehe... MEN!
man undgår aldrig at folk kan snuppet noget tekst
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. maj 2002 - 21:00 #9
Nu skal i lade være med at mobbe den stakkels fyr der blot vil vise sine sider uden at nogen kan kopiere dem.

Det kan jo godt lade sig gøre.

Du starter med gizmo-gizmos forslag her ovenfor så har du et .gif eller .jpg billede der blot skal vises uden at kunne kopieret.
(det er godt nok lidt dyrt at sende så store billeder over nettet, men det er underordnet)

Så skriver du et program til Windows32 der kan vise det billede på brugerens skærm idet det dog hele tiden kun lige viser det stykke af skærmen der er ved at blive refreshet og sørger for hele tiden at slette det der allerede er blevet vist. (det program er ikke helt nemt at skrive, men det er underordnet) Og du skriver naturligvis et lignende program til macOS, Linus, SunOS, og allemulige andre styresystemer.

Så overtaler du dine brugere til at downloade det program og installere det (det er godt nok nemmere hvis man er et stort respekteret firma end det er hvis man er en ukendt person der ligeså godt kunne være en hacker, men det er underordnet).

Og nu kan du faktis vise dine værker så kun 0,00001% at internetsamfundets indbyggere kan kopiere dem.

er det umagen værd?

mvh JakobA