Avatar billede kauan Nybegynder
03. maj 2002 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

det virker mærkeligt...

Så er mandril-dvd'en endelig udkommet, hvorfor jeg naturligvis ikke tøver med at anskaffe mig et dvd-drev!
Men da min comp. blev overløbet for længe siden (K6-2 ~350 MHz, 196 MB RAM, 8 MB Riva 128 ZX) er det nok nødvendigt, at lade hardwaren stå for det hårde arbejde (læs. decoding af dvd'en).

Men hvilken stykke hardware jeg bør anskaffe mig for at decode dvd'en er jeg begyndt at tvivle om. Er det nødvendigt at investere i en Real Magic decoder eller er et nyt grafikkort tilstrækkelig f.eks. ATI All In Wonder RADEON*?

Herudover vil jeg gerne gøre om i kan anbefale et støjsvagt dvd-drev*? Jeg ser gerne hvis svarene ikke omfatter indkøb over ca. 1500 kr (sammenlagt).

*HUSK! Hastigheden er forlængst blevet nedprioriteret for mit vedkommende.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. maj 2002 - 14:32 #1
ATI AIW Radeon koster pt under 700 kr, og du kan sagtens finde et dvd-drev til 800 kr.
ATI's Radeon skulle belaste CPU'en mindre ved dvd-decoding end nvidia's kort.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. maj 2002 - 14:33 #2
Slot-in drev larmer vist mere end tray-drev (mit Pioneer slot-in drev larmer i hvert fald meget).
Avatar billede kauan Nybegynder
29. august 2002 - 12:58 #3
Ups...dette spørgsmål havde jeg helt svedt ud...men her har du dine point.