Avatar billede zimbul Nybegynder
03. maj 2002 - 14:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wake On Lan - via internettet

Jeg kan se at spørgsmålet har været oppe før, men har endnu ikke fundet en løsning.

Hvordan kan jeg starte min PC op via internettet.
Det virker fint nok på Lan siden, men på Wan sker der ikke noget. Jeg kører med en InterJak 200 som router.

Er det mon den som stopper min broadcast???

Jeg har forsøgt med diverse porte, og har lavet forwarding af portene til min statiske Lan IP (PC´en jeg vil starte)

Er der nogle som sidder med løsningen???
Avatar billede dr-data Nybegynder
04. juli 2002 - 00:07 #1
har ikke en direkte løsning, men hvis man har en ???-server kørende, kan man sætte den til at køre et program/kommando på netværks-siden....

mener ikke at det kan lade gøre at sende en sådan forespørgsel gennem tcp-ip ??? - men hvis du ved helt præcist, hvilken slags trafik, der bliver brugt til at vække maskinen, kan du jo finde ud af om den type trafik er rutebar ???
Avatar billede zimbul Nybegynder
13. april 2004 - 09:50 #2
Må hellere få lukket denne.
Avatar billede zimbul Nybegynder
13. april 2004 - 09:51 #3
Sådan