Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
03. maj 2002 - 14:11 Der er 2 kommentarer

Lav internet hastighed

Jeg har et problem med en maskine som ikke kører særlig stærk på internettet. Vi har 7 computer koblet på nettet, hvor 6 computerer kører på win 2000 og en win 98. vi har ISDN forbindelse og på de 6 computer med win 2000 er hastigheden omkring 115. på den ene unden win 2000 er hastigheden kun 35 - 50. er der nogle påsætnings ting man kan gøre ved maskinen for at få den til at kører hurtigere. hjælp mig..?

ps. den ene maskine kan ikke tage win 2000.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2002 - 17:13 #1
Det kan være 100 forskellige ting, og jeg tror ikke det har noget med opsætning at gøre. Hvis den ikke kan tage win 2000, er det vil fordi det er en lidt gammel maskine eller der er for lidt ram i, det kunne have en effekt, det kan også være netkortet. kablet eller proten på jeres switchs der ikke er helt god.

Prøv f.eks. at skifte kabler hvis det ikke hjælper så skift netkortet, derefter sæt maskinen på en anden port.

Hvis intet af dette hjælper, så må vi i tænkeboks igen

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bluex Nybegynder
04. maj 2002 - 02:27 #2
hej

lyd lidt som noget spiser din båndbred har du chek om der er virus eller
andet ondt ud fra
måske kan dette link hjælpe dig

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dta08.htm

held og lykke :)