Avatar billede svanen1 Nybegynder
03. maj 2002 - 09:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af felt med VBA

Jeg er igang med en skole opgave og er støt på et lille problem.

Jeg har en combobox "kundetype" med felterne privat og erhverv, dertil er der knyttet endnu et felt med "grundrabat" 50 og 100.

Det virker så fint når jeg opretter nye kunder.

Men nu skal jeg lave en kommandoknap, der læser alle posterne i kundetabellen og opdaterer feltet "grundrabat" hos de gamle kunder. Dette skal laves i vba.

Nogen der kan hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 10:33 #1
You can make an update query to do this.
If you cant get it to work then send the dB to dktebrsa@europe.lego.com and I will take a look for you
Avatar billede svanen1 Nybegynder
03. maj 2002 - 10:39 #2
Men desværre er en query ikke godt nok. Jeg skal skrive løsningen i VBA.
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 10:42 #3
Well you make a query first (to get the SQL correct) then in VBA you use

Docmd.setwarnings false
Docmd.runsql "Your SQL statement goes here"
Docmd.setwarnings true
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 10:44 #4
or replace
Docmd.runsql "Your SQL statement goes here"

with
docmd.OpenQuery "TheQueryYouMade"
03. maj 2002 - 12:22 #5
Terry: husk at man ikke længere må bede brugeren sende databasen! Jeg henviser til denne meget seriøse korrespondence: http://www.eksperten.dk/spm/206079

Hvem ved om Nanoq vil melde dig til CoAdmins...?
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 12:31 #6
Thanks for the advice :o)
Well Thomas if they dont like it then they can close my account.
03. maj 2002 - 12:36 #7
Let's hope that's all, they are gonna do. But who knows what else they can come up with? 10 years behind bars? A 100.000$ fine?

I am warning you: this is pretty powerful people, we are dealing with....;o)
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 13:13 #8
shit! :o)
03. maj 2002 - 13:15 #9
won't help !
Avatar billede svanen1 Nybegynder
03. maj 2002 - 20:39 #10
Tak for hjælpen det virker fint
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 20:52 #11
selv tak :o)