Avatar billede nuga Nybegynder
03. maj 2002 - 09:21 Der er 13 kommentarer

Installation af Apache på win ME

Jeg har forsøgt at installere apache på  win ME, men synes ikke at kan få det til at virke. Jeg har ellers fulgt en manual jeg fandt på webcafe.dk. Når jeg starter serveren op kommer der godt nok dette vindue op, men det forsvinder hurtigt og jeg kan ikke nå at læse hvad der står. Min browser kan heller ikke finde den gennem Http://localhost. Er der nogle af jer der har oplevet denne form for konflikt? Er det win ME der gør det?
Avatar billede darkside Nybegynder
03. maj 2002 - 09:22 #1
Du har sikkert glem at rette din httpd.conf fil.
Tjek at der ikke er en # foran ServerName i httpd.conf filen :)
Avatar billede nuga Nybegynder
03. maj 2002 - 09:29 #2
Nej alt dette er iorden...???
Avatar billede darkside Nybegynder
03. maj 2002 - 09:29 #3
Hm start en dos prompt fra windows og prøv at start apache serveren derfra..
Så kan du se hvad den skriver.
Avatar billede nuga Nybegynder
03. maj 2002 - 09:41 #4
Jeg bliver nødt til at vente til jeg kommer hjem fra arbejde. Men tak...
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2002 - 12:00 #5
Og husk at ServerName skal være:

ServerName localhost
eller
ServerName 127.0.0.1

Hvis du prøver at bruge et andet navn, vil det ikke virke, medmindre navnet er registreret og DNS'en peger på din maskine.
Avatar billede nuga Nybegynder
03. maj 2002 - 12:03 #6
Jeg har prøvet med begge dele! Men er der noget her der har prøvet at installere apache på win ME og ved om det kan give konflikter?
Avatar billede darkside Nybegynder
03. maj 2002 - 12:04 #7
Jeg har kørt med Apache på Me, der var slet igen probs det kørte udemærket..
Avatar billede elkrog Nybegynder
03. maj 2002 - 12:04 #8
Jeg har installeret Apache på WinMe uden problemer.
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2002 - 12:05 #9
Hvad er det for et svar, elkrog?????????????????
Avatar billede darkside Nybegynder
03. maj 2002 - 12:06 #10
Det bliver nemmere at finde fejlen når du kan prøve at køre den i en dos prompt der ikke lukker, så man kan se hvad den brokker sig over..
Avatar billede elkrog Nybegynder
03. maj 2002 - 12:07 #11
sukos >>
Det var en lille fejl, skulle have været en kommentar, sorry.
Avatar billede nuga Nybegynder
03. maj 2002 - 12:09 #12
Ok, men så er der jo ikke andet for end at klø på når jeg kommer hjem!! Tak so far... :-)
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2002 - 12:09 #13
:o)