Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
03. maj 2002 - 08:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LPR Print

Når jeg vil installerer en LPR Printer, laver den fejl under udskrivningen og den vil ikke udskrive...
Jeg installerer den først som en Standart Lokal printer, og siger så senere i installationen at jeg vil tilføje en ny port.... der skal jo så være et punkt der hedder LPR i følge Microsoft... men det er der ikke....
Men så tager jeg TCP/IP og angiver ipadressen... men det virker stadig ikke... nogle der har et forslag til hvad der kan være galt...
Avatar billede deejay_m Nybegynder
03. maj 2002 - 08:59 #1
okay jeg har et forslag....
køb en ny printer!!!!

DIT SVIN, hvorfor fanden har du købt sådan en lorte printer...!!!
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
03. maj 2002 - 09:14 #2
Hallo.... jeg har ikke bedt om at blive kaldt svin...
Det er et reelt spørgsmål...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2002 - 09:40 #3
deejay> behersk lige dit sprog, det må jo være lynx problem om han har købt den printer, han be'r om råd og ikke tilråb fra side linien
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2002 - 09:59 #4
Hvis det er en Windows NT 4 maskine du installerer på, er det fordi du skal installere "Microsoft TCP/IP Printing System" under netværk services. Først da får du LPR/LPD muligheden.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
03. maj 2002 - 10:01 #5
Takker Retaxes.. så er det da ikke mig der er noget galt med...
Men har selv fundet ud af problemet... men jeg vil lige tilføje, at det intet har med printeren at gøre, det er den prontbox den sidder på, for aty den kan komme på netværket... det skal have LPR Print for at køre, ligesom Linux...
Enhver printer skal køres med LPR Print, hvis den sidder på en sådan box som denne,.,, en HP Printbox :)
Lynx-DLK
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2002 - 10:04 #6
Og hvis det er W2K (ser først kategori nu :-), er det ganske rigtigt "TCP/IP port" du skal vælge. Når du HAR installeret den, går du ind i printer properties, gå ind i fanebladet "avanceret" og går ind under "konfigurer port". Her kan du rette forskellige ting, bl.a. vælge mellem "RAW" (default) og "LPR". Hvad nok mere væsentlig er, at du kan vælge hvilken port du vil skrive til. Her afhænger det af, hvilken printserver boks du har. HP bruger f.eks. port 9100 for interne printservere, og eksterne printservere port 1, mens eksterne printservere port 2 hedder 9101. Axis printservere hedder det tilsvarende, hvis man har enabled "HP Support". Ellers skal du skifte til LPR og bruge queuename pr1 og pr2.

Giv et prej, hvis det ikke give nogen mening...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2002 - 10:11 #7
HP bruger som regel RAW indstillingen
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
03. maj 2002 - 10:17 #8
Lige så snart at Simple TCP/IP Services er installeret, så kan man vælge LPR under printer installationen, og så skriver man bare IPadressen på boxen, i mit tilfælde 192.168.100.112 og så Printernavnet nedenunder
HP1220_SALG og så kører det faktisk af sig selv :)
Men mange tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:06 #9
deejay-m> du bedes styre dit sprog - ellers bliver din profil deaktiveret.

john_stigers - coadmin
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 09:55 #10
Brugeren deejay_m deaktiveres.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 09:56 #11