Avatar billede mortenaagren Nybegynder
07. juli 2000 - 10:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen respons fra PCen

Jeg er "kommet til" at ændre i BIOS. Konsekvensen er, at computeren starter op med sort skærm. Jeg kan hverken boote fra harddisk eller diskette. Hvordan "nulstiller" jeg BIOS?
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. juli 2000 - 10:40 #1
Jeg er ikke sikker men er det ikke noget med man skal tænde computeren tage en jumper af bundkortet og sætte den på igen lige ved siden af?
Det bliver en kommentar.
Avatar billede snowball Novice
07. juli 2000 - 10:50 #2
En måde at gøre det på, kan være at resette BIOS'en ved hjælp af en jumper på motherboardet. Læs i den medfølgende manual, hvor den jumper sidder.

Har selv prøvet det en gang, og det virker fint.

Mener det var noget i denne retning:

1. Find jumperen
2. Enten skulle den fjernes hvis der sad en på, eller også skulle der sættes en på (kan ikke lige huske det)
3. Tænd PC'en, og lad den lige loade BIOS'en
4. Sluk for PC'en
5. Enten sæt jumperen på igen, eller også fjerne den igen.
6. Tænd PC'en igen

Kan du slet ikke komme ind i selve BIOS ??? Hvis du kan det så kan du jo bare loade BIOS default, og så skulle det jo gerne virke igen !

Snowball
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. juli 2000 - 11:04 #3
Hvis det er er ASUS bund kort af typen K7M, skal den hotslashes, dvs. at du finder en med samme type bundkort

Starter hans maskine (i Dos)
Fjerner hans bios chip (maskinen er tændt)
Sætter din bios chip i (maskinen er stadig tændt)'
Du flasher nu din bios igen.

Det har jeg fra ASUS
Ja jeg har prøvet det selv.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. juli 2000 - 11:04 #4
Jeg mente selvfølgelig hotflashes ikke hotslashes
Avatar billede mortenaagren Nybegynder
07. juli 2000 - 19:05 #5
TAK! Det hjalp.