Avatar billede madswen Nybegynder
03. maj 2002 - 03:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grrrrrr IE vs. Netscape på www.madstoft.com

Grrrr....jeg er ved at blive skør...sidder her i Sydney på den anden side af jorden og kan ikke få min F****** site til at kører under netscape...
Check den lige ud og sig mig hvad der er galt...det er under 'resume' og 'thesis' det går galt....Well jeg skal jo nok ikke regne med at få alt for mange svar på denne tid af DK-døgnet, men alle forslag til løsning er velkomne..

http://www.madstoft.com

Cheers fra Australien
Avatar billede Beach Mester
03. maj 2002 - 03:04 #1
Hvad skulle der være galt? Det virker fint her med NC 4.51DK

//Beach
Avatar billede dmcn Praktikant
03. maj 2002 - 03:04 #2
Start med at skrive valid HTML:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.madstoft.com%2F&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4.01+Frameset

Så skulle problemerne gerne løse sig selv stille og roligt.
Avatar billede madswen Nybegynder
03. maj 2002 - 03:13 #3
n0rmality: Det hele er jogenereret med DW...skulle det ikke være i orden så?

Beach: ser du 'View online' flash-knapperne på begge sider?
Avatar billede dmcn Praktikant
03. maj 2002 - 03:16 #4
madswen : På ingen måde - DW skriver ikke korrekt HTML, men HTML som er nogenlunde. Vil du have optimalt resultat koder du skidtet i hånden, som en ægte koder. :)
Avatar billede Beach Mester
03. maj 2002 - 03:19 #5
Det lyder funny det her. Prøv lige at kigge på det screenshot her:
http://www.freestyle.dk/eksperten/aus.jpg
Hvilken NC bruger du?

//Beach
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2002 - 08:54 #6
Jeg får samme resultat med NS4.71, IE4.01, Opera4.0 og NS6:

Når jeg klikker på din "View Online" knap kommer der en fejlmeddelelsen: "The file is damasged and could not be repaired".

ved download viser det sig din fil Mads_Toft_Thesis.pdf er præcis 64K lang og det styrker indtrykket af at den fil er der da noget galt med.

men det eneste webside-fejl jeg kan finde er den nærmest ulæseligt lille font der ikke kan gøres større i browserens skrifttype-indstillinger. Or der er det da især NS4.7 der bliver ramt da den ofte viser fonte mindre end de andre browsere.

De "view online" flash knapper du snakker om ser jeg ikke. kun een knap forneden, ligesom i dit billede. Det gølder i alle de ovennævnte browsere (I NS& har jeg installeret flash 5) de andre har flash 4 (men der har vist været lidt bleddover via .dll filer så min flash 4 test er ikke pålidelig. Hvilken flash version har du lavet det i?

<og hvorfor overhovedet bruge flash? jeg kan ikke se nogen side elementer der kræver det?

Prøv at beskrive den fejl du ser lidt mere udførligt. Jeg kunne ikke finde den.

mvh JakobA
Avatar billede madswen Nybegynder
03. maj 2002 - 15:20 #7
Hej Jakoba, jeg testede den med NC4
I et par tests med NS4 loader den ikke hele siden unde både 'resume' og 'thesis'. der er EN 'viewonline'-knap på HEVR af disse to sider.
Det er kun knapperne som er flashelementer og disse er genereret med standard værktøjer i DW4.0 . Findes der ikke et eller andet lille script som rydder op i ens kode og gør den super-kompatibel?.

Måske skulle jeg bare droppe det flash-fis og lave et alm link til pdf'en?

...lidt senere: ok kiggede lidt på Pdf'erne...de er ok nu..jeg havde selvfølgelig 'klippet' den fordi jeg afbrød uploaden ...sorry...
Faktisk ser jeg nu selv siden i NS som den burde se ud.....er der nogle der overhovedet har problemer med at se siden nu?
Tak for hjælpen alle sammen....er den en point-haj som vil indkasserer?
Cheers fra australien....
Madswen

PS er der en som kan fortælle mig hvad et brugt 3dfx voodoo3 16 mb bør koste?
Avatar billede Beach Mester
04. maj 2002 - 00:02 #8
Jeg ser ingen ændringer i forhold til før eller... set i IE 5.5 så alt ok her fra:-)
Og så er jeg forøvrigt ikke nogen haj, de svømmer alle sammen rundt nede i jeres farvande eller hvad.... *S*
Et svar må komme fra jakoba eller..... Hvem du nu mener har hjulpet dig mest!

Kind regards from a cool, wet and dark Denmark
//Beach
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. maj 2002 - 17:02 #9
Jeg vil da ltid gerne have flere points :-))

Nok en god ide at droppe flashen. En præsentation som din er jo netop rettet imod firmaer og evt undervisningsinstitutioner hvor opgradering til "seneste version" er noget der kun sker med 3-5 års mellemrum.

Giv også lige nulmality en chance for at svare :-))

mvh JakobA
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 17:05 #10
jakoba : Ej, jeg vil da ikke tage pointene ud af munden på dig - eller hvad man nu siger. :)
Avatar billede madswen Nybegynder
05. maj 2002 - 02:52 #11
ok drenge.....kom nu ikke op og skændes ;-).....tak for jeres hjælp.....et bonus ps.: Hvis jeg ønsker at launche TO sider i TO forskellige frames ved et tryk på ET link...hvordan gør jeg det...og jeg er håbløs til html og holder kun mig ovenvande pgd DW.

Sheers
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. maj 2002 - 02:56 #12
fx:
<a href="deneneside.html"  target="deneneramme"
onclick="parent.denandenramme.location.href='denandenside.html';">klikketekst</a>

tak for pts.