Avatar billede zappo_medic Nybegynder
02. maj 2002 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bredde på iframes og explorer version

På flg. link:
http://www.biovalley.dk/indexnew.php?page=tech_debate
har jeg to iframes som styrer hver sin halvdel af en debatfunktion. Jeg har lige opdaget at explorer 5.0, 5.5 og 6.0 fortolker bredde angivelser på tre forskellige måder.
Den nuværende virker pænt for 5.0 og 5.5 mens indlæg i 6.0 går ud under højresiden og tabt for læseren.
Alternativt kan jeg lave det så det passer med 5.5 og 6.0, men så bliver højresiden for smal i 5.0

Er der nogen som kan give mig et praktisk vej ud af dette problem?
Er det en kæmpe taktisk brøler at begynde at bruge iframes?
Jeg gjorde det netop for at kunne undgå Frames igennem hele sitet.

Vh Zappo
Avatar billede callesen Praktikant
02. maj 2002 - 23:11 #1
Prøv en gang at erstatte attributterne MARGINHEIGHT="0" width="50%" MARGINWIDTH="0" HEIGHT="100% i iframen med style="margin:0px;width:50%;height:100%;"
Hvad sker der så? - jeg har ikke mulighed for her at teste det i 5.0 og 5.5. Men det er tit en god ide at bruge CSS for at opnå en større 'ensartethed' i de forskellige browser-udgaver.
Avatar billede callesen Praktikant
02. maj 2002 - 23:15 #2
Og så skal du lige have dine tabeller rigtige. ikke alle celler <TD> er afsluttede - ligesom dine <IFRAME> mangler en </IFRAME>
Avatar billede callesen Praktikant
02. maj 2002 - 23:27 #3
Det jeg skrev med <TD> passer ikke du har lavet en </TD> hvor du skulle have haft en <TD>. Bredderne i dine celler giver ikke helt mening. Du har to celler - dem med dine iframe - ved siden af hinanden med bredderne 100% og 50% - skal det ikke være 50% til hver.
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
02. maj 2002 - 23:34 #4
Hej Callesen. Jo det skulle det egentlig være men jeg var nød til at sætte dem sådan for at få 5.5 og 6.9 til at se pænt ud. Men hele fejlen skyldes de manglende </iframe> du påpegede. Nu virker det som det skal i alle tre versioner.
Opretter du svar får du point *G* og tusind tak for hjælpen. Jeg var en my fra at give op og skifte ud med den gamle version af vores site.
Words can't express it!!
Avatar billede callesen Praktikant
02. maj 2002 - 23:56 #5
Glæder mig det lykkedes.