Avatar billede spectual Nybegynder
02. maj 2002 - 17:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Garanti på hardware

Jeg har indleveret en harddisk til reparation, som efter 2 år gik i stykker. Der var 3 års garanti da jeg købte den.

Harddisken er nu blevet ombyttet - betyder det så at jeg har 3 års garanti fra nu af?
Avatar billede simonj Nybegynder
02. maj 2002 - 17:37 #1
Det var et godt spørgsmål. Jeg tror det kommer lidt an på hvilke aftaler din forhandler har lavet med producenten. Kontakt din forhandler :)
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
02. maj 2002 - 17:38 #2
Jeg er ret sikker på du får 3 års garanti igen, da det er et nyt produkt du får.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
02. maj 2002 - 17:41 #3
Jeg fik en byttet ved Superradio for et par år siden.
Der sagde de at garantien kun forsatte fra fakturadatoen:-(
Avatar billede spectual Nybegynder
02. maj 2002 - 17:52 #4
jeg prøver at snakke med forhandleren
Avatar billede don_migo Nybegynder
02. maj 2002 - 17:57 #5
Det er rigtigt at datoen er den samme som udløbsdatoen, ellers kunne der jo tilfældigt ske noget med harddisken hvert tredje år...
Avatar billede lhdesign Nybegynder
02. maj 2002 - 18:31 #6
Nej, din garanti er tre år fra købsdatoen, da du har haft din harddisk i 2år og nuombyttet har du kun et år på den ombyttede.
Hvis du skulle have tre år på den ombyttede harddisk  ville producenten teoretisk aldrig slippe ud af sin kundeforhold.
(Det vil sige at du altid kunne kræve en ny hardisk hver 2 aå og 11 mdt så længe du lever.
Avatar billede darkside Nybegynder
02. maj 2002 - 18:33 #7
Hm så vidt som jeg ved så fornyes garantien når man får et nyt produkt...
Avatar billede niklaj Nybegynder
03. maj 2002 - 13:13 #8
Ja darkside har ret, hvis man får byttet sin vare gælder der en ny garanti på den byttede vare, det er ikke sikkert den er på 3 år det skal du spørge forhandleren om.
Tag et kig på http://www.forbrugerraadet.dk/ og hvis du ikke kan se det der kan du sende en mail til dem.
Avatar billede spectual Nybegynder
28. august 2002 - 23:32 #9
så vidt jeg har fundet ud af får jeg ikke ny garenti ved ombytning, men hvor skod er det lige?!