Avatar billede wichpower Nybegynder
07. juli 2000 - 00:21 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

opstartsbillede

I kender nok allesammen dette  spørgsmål hvis nu man har en Compaq eller IBM så når man tænder for monstromet starter den op med et billede/tekst hvor der henholdsvis står IBM eller Compaq, der må da være nogle i dette danske land der ved hvordan man Ændre/fjerner det?? eller har en ide til hvordan man gør??
Avatar billede burningice Nybegynder
07. juli 2000 - 02:11 #1
jep... der er tre filer... opstarts, nedlukning og "du kan nu slukke". Prøv at åbne filerne, logos.sys og logow.sys og een tedje som jeg ikke kan huske i paint. Rediger lidt i dem, gem dem og se underværker :)
Avatar billede jimsim Nybegynder
07. juli 2000 - 09:26 #2
Ved IBM skal det gøres på en anden måde, men ingen point ingen svar... :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. juli 2000 - 11:16 #3
Nej, jeg tror ikke det er windows skærmen han hentyder til.
Når man starter computer er der en grim IBM skærm mens den tæller rammene op.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. juli 2000 - 14:02 #4
Oh... det er jo inde i selve biossen :)

Har aldrig selv prøvet det, men man kan sagten lave sin egen bios med sit eget billede m.m. Men husk, DET ER PÅ EGET ANSVAR ! ! ! !
Avatar billede prodic Mester
08. juli 2000 - 14:00 #5
du kan ændre det som det tidligere er sagt i din bios til din maskine, kan ikke lige huske hvor men du kan det. Om du så kan det på de nye modeller - det vil jeg ikke svare på, da det er nogen år siden jeg lavede det om på mange(>1000) maskiner.

Men som Fessoren siger...hvis du ikke er helt sikker, så lad vær.
Avatar billede th Nybegynder
08. juli 2000 - 14:03 #6
Beklager, men man kan ikke ændre billedet, da det er lagret i biosen, og den kan man ikke pille i :(
Avatar billede yonzie Nybegynder
15. juli 2000 - 23:20 #7
Nu er jeg ikke lige klar over hvordan og hvorledes med IBM-maskinel o.l. men på bambus-PCere kan man ændre den der "Energy Star" ting oppe i hjørnet til sit eget billede... måske skulle du pumpe nogle point på så jeg gad bruge lidt tid på at finde det...
Avatar billede wichpower Nybegynder
03. august 2000 - 19:24 #8
I må sgu meget undskylde at jeg har glemt at afsætte point
yonzie:> nu er pointene kommet så nu må du jo ud med svaret!!!
Avatar billede yonzie Nybegynder
03. august 2000 - 21:27 #9
Nu er det jo lige sådan at det muligvis ikke rigtig passer til IBM/Compaq maskiner... men jeg vil da prøve at finde det alligevel... 300 point er mange...
Avatar billede prodic Mester
03. august 2000 - 21:48 #10
Permanent Solution
If the logos are not desired at system startup, follow these steps:

Go to the Configuration/Setup Utility and enter the \"Setup\" menu.
Alt dette foregår i din BIOS

Under \"Start Options\" choose \"Power On Logos\", then select \"Disabled\".
Save the settings and restart the system.
Once this option is selected, the logos will not display at system startup.

kilde : http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4L9JZV.html?lang=en_US&page=brand&brand=IBM+IntelliStation&family=&doctype=Hints+and+tips&subtype=Configuration

Sådan fjerner du det på en ganske normal PC. Mon ikke der er noget lign på en blærbar.

Det var lige hvad jeg kunne finde lige nu.

Avatar billede prodic Mester
03. august 2000 - 21:49 #11
jeg ville lige tage et kig på linket..det var noget med en BIOS opdatering jeg fandt det fra. Men tag og følg den fra Go to the...så kan det vel ikke gå helt galt, men husk der står det er en permanent løsning i toppen!
Avatar billede wichpower Nybegynder
04. august 2000 - 19:00 #12
PRODIC->
Avatar billede wichpower Nybegynder
04. august 2000 - 19:01 #13
prodic->
jeg skal afprøve dit forslag og derefter vender jeg til bage med point afgivelse men jeg skal på ferie nu så det bliver aller tidligst d. 14-8-00
på forhånd tak!!!

wichpower
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. august 2000 - 17:20 #14
ellers ved jeg hvor programmeet til det ligger........
Avatar billede wichpower Nybegynder
15. august 2000 - 21:30 #15
Fido-> Og hvor kan jeg så få dette program???

Avatar billede wichpower Nybegynder
03. september 2000 - 12:55 #16
Fedt nok her har I pointenen
Avatar billede prodic Mester
03. september 2000 - 16:08 #17
øhhh hvad?