Avatar billede tblaster Nybegynder
02. maj 2002 - 16:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sql steng

Er der nogle der lige kan hjælpe mig med følgene sql streng? Når jeg køre den laver den standard fejlen: siden kan ikke findes.

SQL = "SELECT Grupper.Gruppenavn, Bruger.Brugernavn, Bruger.Brugerkode, Bruger.Gruppenavn, Bruger.Initial, Bruger.Fornavn, Bruger.Efternavn FROM Bruger WHERE Brugernavn='" & request("email") & "' INNER JOIN Gruppenavn ON Bruger.Gruppenavn = Grupper.GruppeId"

Det er noget med rækkefølgen ved jeg for hvis jeg fjerner inner join så kan jeg fint få det til at virke!
Avatar billede aho_metier Nybegynder
02. maj 2002 - 17:04 #1
Der skal bare byttes lidt rundt:

SQL = "SELECT Grupper.Gruppenavn, Bruger.Brugernavn, Bruger.Brugerkode, Bruger.Gruppenavn, Bruger.Initial, Bruger.Fornavn, Bruger.Efternavn FROM Bruger INNER JOIN Gruppenavn ON Bruger.Gruppenavn = Grupper.GruppeId
WHERE Brugernavn='" & request("email") & "'"
Avatar billede tblaster Nybegynder
02. maj 2002 - 17:09 #2
Det virker heller ikke :-( Samme fejl
Avatar billede tblaster Nybegynder
02. maj 2002 - 17:22 #3
Jeg er kommet frem til at det ikke er en fejl i rækkefølgen men bare i inner join delen! Hvis jeg skriver:
INNER JOIN Grupper ON Bruger.Gruppenavn = Grupper.GruppeId
Så kan jeg åbne siden uden fejl men når den så viser Gruppenavnet så skriver den 1, 2, 3 ... og ikke Admin, Bruger1 ...
Avatar billede tblaster Nybegynder
02. maj 2002 - 21:25 #4
Lukket