Avatar billede oledahl Nybegynder
02. maj 2002 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udskrive billede til fil

På min hjemmepc har jeg installeret PhotoShop6 og installeret driverne til nedennævnte printer..
På min arbejdsplads har vi en super farveprinter.
Nu vil jeg gerne lave sideopsætning, baggrund, raster osv. i photoshop og bruger hjemmepc'en til dette.
Når alt er som det skal være udskriver jeg billedet til en fil.
Hvordan får jeg denne fil udskrevet på printeren på min arbejdsplads?
Avatar billede m-lab Nybegynder
02. maj 2002 - 11:28 #1
Gem som en Photoshop PDF.., så sku' det ku' gå vi Acrobat på jobbet.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. maj 2002 - 11:34 #2
Ja der er ikke nogen grund til at lave en postscript-fil af det, når du kan lave en .pdf direkte fra Photoshop.

File - Save as
Avatar billede cdc Novice
02. maj 2002 - 11:35 #3
gem den som en jpg fil og skriv den ud på dit arbejde, er også en mulighed
Avatar billede oledahl Nybegynder
02. maj 2002 - 11:43 #4
Til m-lab:  Beholder filen så alle de indstillinger som jeg laver i photoshop?

til /cdc:  Ja, det er jo det jeg gør, men så skal jeg jo have den igennem et andet program for at udskrive. Jeg ville jo netop lave alt forarbejdet i photoshop med de mange indstillingsmuligheder der er der.
Avatar billede spe Nybegynder
02. maj 2002 - 11:46 #5
Din print fil kan du også åbne i Acrobat Distiller hvis du har den på arbejde.

Ellers kræver print filen at du har software til printeren hvormed du kan kommunikere med printeren. Mon ikke super farveprinteren styres af en rip som eventuelt kunne have et diskettedrev hvorfra du kan åbne din printfil i det software der styrer udprintkøen.
Har du et printikon fra printeren på din maskine kunne det være du blot kan gøre det ved at "smide" din printfil oveni ikonet.

Hvis du bruger ideen med pdf så kan du også indstille diverse.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. maj 2002 - 11:55 #6
Jeg tror at det vil blive bedst med en .pdf fil. En printfil fylder meget mere.

Jeg tror også nok at teksten bliver vektoriseret når du gemmer den som .pdf fra photoshop, så på den måde bevarer du max. kvalitet i teksten, det sker ikke hvis du gemmer som en feks. jpeg.
Avatar billede m-lab Nybegynder
02. maj 2002 - 11:56 #7
Ja, du forskellige valgmuligheder/indstillinger.., også at gemme som lag (så vidt jeg husker). Filens størrelse er eftf. afhængig af dine indstillinger.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. maj 2002 - 11:56 #8
Du mister dine lag, når du gemmer som .pdf så du skal også huske at gemme din .psd fil.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. maj 2002 - 12:14 #9
Nej du beholder dine lag, der er bare mig der kager rundt i det ;)

Du skal bare huske at klikke lag til når du gemmer.
Avatar billede oledahl Nybegynder
02. maj 2002 - 12:43 #10
m-lab får point.
Tak for svarene.
NB! Spe: Printeren er en Tektronix dp860 voksprinter. Jeg kan ikke finde nogen steder i softwaren til at behandle filer.
Avatar billede spe Nybegynder
02. maj 2002 - 13:00 #11
Hvis du ikke kan kommunikere med printeren er m-labs foreslag det helt rigtige at gøre.