Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Memory sluges af OE 6.0

Flg meddelse fås når jeg sender, men ingen fejl når jeg modtager.
The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was XXXX@hotmail.com'. Subject 'Test', Account: 'pop3.12move.dk', Server: 'smtp.12move.dk', Protocol: SMTP, Server Response: '550 RCPT TO:<XXXX@hotmail.com> Relaying not allowed', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Har geninstalleret oveni min eksisterende OE, men det har ikke hjulpet.

Bruger Win ´98

Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 10:09 #1
lydder som om du har skrevet en anden mail adresse sóm svaradresse end den adresse du sender fra... Det er ikke alle udbydere der vil godtage dette, for så kan du sende en masse spam mails, hvor folk så henvender sig til den adresse du har defineret som svar adresse... (det er vidst nok dette, der kaldes relaying...)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 10:11 #2
Kig i OE efter
tools - accounts - mail - egenskaber for den mailkonto du bruger. Se om der står noget i reply adress, slet det og prøv at sende en mail:-)

/J
Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 10:35 #3
Det viste eksempel er et af mange, har prøvet flere adresser.
Jeg har jo heller ikke problemer med at modtage. Alle indstillingerne er OK.
Men OE bruger alle mine resourcer, også selv om jeg lukker alt andet. Jeg fik en virus, og mit AV-program kunne ikke rensen filen, men slettede den. Kan det være årsagen? Jeg ved ikke hvad det er for en fil, jeg har slettet repporten
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 11:32 #4
kan desværre ikke hjælpe så:-(

/J
Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 12:27 #5
Det var ikke en software fejl. Min udbyder (Tisscali) oplyste at jeg  efter mit brugernavn skal tilføje @tiscali.dk. Underligt, men det virker. Har tjekket deres Hjemmeside, men der står ikke noget.
Takker for hjælpen
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 12:29 #6
well, du klarede det jo selv:-)

Jeg havde ellers lige fundet noget her på E til dig, men det kan jeg se ikke er nødvendigt - du er ikke den eneste med det problem...

/J
Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 12:36 #7
Jones, hvis du kan hjælpe andre, så læg da lige oplysningen her.
Ville have mailet til dig, men kan ikke finde dig.
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 12:57 #8
http://www.eksperten.dk/spm/205953

Det var såmænd bare det jeg havde fundet... Samme løsning som dig selv:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2002 - 13:00 #9
OK, egentlig meget godt klaret at jeg ville have givet dig det, for jeg havde set forkert i dit spm, der stod 12move i stedet for tiscali...

/J
Avatar billede persa Nybegynder
12. juni 2002 - 23:02 #10
Takker for hjælpen. Det var nu alligevel ikke det der var problemet. Har geninstalleret. Men fandt efter 2 måneder ud af at Tiscali har døbt deres postserver om, uden at fortælle det til mig. Kors hvor er jeg trætte af dem.