Avatar billede shoots Nybegynder
22. juni 1999 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD rom + kort

jeh har et mindre problem med mit nye DVD 5,2x speed drev dertilhørende winbond mpeg 1+2 decoder når sætter dvd video film i og prøver at kører det fra afspiller programmet jeg får ingen fejlmeddelse men derimod crasher min maskine med et brag så selv pan american airlones ville være misundelige hvad can være fejlen og hvorn retter jeg den?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 18:50 #1
prøv at loade BIOS defaults i din BIOS

hvis det ikke virker så prøv at pille dine kort ud af maskinen og søge efter nyt hardware

ellers så slet windows og læg det ind igen...

hvad er det for et drev/kort du har?
Avatar billede shoots Nybegynder
22. juni 1999 - 21:29 #2
det er et dvs dvd drev og et winbond mpeg 1+2 kort
problemet er bare at detectes fint og det læse at der er henholds vis 4,4 gb og 5,5 gb på video dvderne men de vil ikke afspille de videoer der er på filmene
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 21:45 #3
prøv mine forslag
Avatar billede arimet Nybegynder
23. juni 1999 - 06:35 #4
Du Kan også prøve at gå ind under skærmegenskaber, der er der muligheder for ppå flere forskellige opsætninger. Nu ved jeg ikke hvad det er for en maskine du har ellers, men selv har jeg et Hitachi DVD-drev og jeg kører det over et WinFast AGP 700 kort med kun 4Mb. og uden encoder men kun via processor og det kører fint. Har Bl.a. set The Postman på DVD og det var sku' flot...
Avatar billede nire Nybegynder
23. juni 1999 - 08:36 #5
Jeg har haft samme prob.
Det kan vare kortet som ikke er klikket korrekt i slotsne!!!!
Avatar billede shoots Nybegynder
24. juni 1999 - 15:54 #6
det virker stadig ikke
Avatar billede jefa Nybegynder
07. juli 1999 - 10:21 #7
Har lige haft et prob. nogenlunde mangen til. Det viste sig at dvd-drev og bundkort ikke kunne enes. Jeg skiftede derfor dvd-drev (fabrikant) og nu virker alt eminent.
MVH
JEFA
Avatar billede cldu Nybegynder
10. november 1999 - 23:16 #8
hmmm.. WinBond er generelt er mindre godt kort, som ikke accepterer drev-placeringer OVER E/F. Jeg er ikke 100% sikker på at det er svaret (det afhænger jo af flere ting, hvoraf præcis DIN placering af DVD-drevet er ret central:-)). Jeg er heller ikke helt sikker på, om det er hard- eller software, der ikke tillader denne placering. (svar givet på baggrund af erfaringer med WinBond mpeg-kort og Philips DVD-drev).
Avatar billede cldu Nybegynder
12. december 1999 - 15:48 #9
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLO!!!!!?!?!?!?!? er der overhovedet nogen der lægger mærke tildet her SPM mere??? Vi vil gerne snart have det lukket!
Avatar billede shoots Nybegynder
06. november 2006 - 10:52 #10
lukket