Avatar billede ryhl Nybegynder
22. juni 1999 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opstart / skærm

Jeg har en Pentium 200mmx med Award "Speedeasy" bundkort. Den er for nogen tid siden begyndt at vise "sort skærm", når jeg tænder den. Jeg kan høre at harddiske mm. starter op og skærmen tænder også, men er altså bare sort !!. Hvis jeg slukker helt for PCén og tænder igen er der ingen problemer, det virker altid anden gang !. Nogle gange virker den også første gang, selv om PCén har været slukket en hel uge - !!, andre andre gange virker den først anden gang, selv om den kun har været slukket i nogle timer !
Jeg har disabled "energy star" som jeg tidligere har brugt som pauseskærm, altså at skærmen lukker ned efter en hvis tid, da jeg troede det kunne have med problemet at gøre, - jeg har aldrig ændret i bios, jeg har formateret harddisken og installeret alt forfra, men intet har hjulpet. Jeg checker med Norton antivirus sidste nye opdateringer, - det er åbenbart heller ikke en virus. Kan det være min skærm - , hvad kan jeg ellers forsøge mig med ?
Avatar billede rune Nybegynder
22. juni 1999 - 14:43 #1
Det er et af de problemer jeg også har været ude for. Det kan ikke forklares men det er bare opstået uden at der er foretaget ændringer. Jeg tror du kan komme udenom det ved at gå i BIOS´en og slukke for powersaving. Dette kan indikere at din computer er ved at have et dårligt batteri der ikke kan holde på strømmen. Ikke at der er noget problem. Hvad med dit ur. Går det stadigt helt rigtigt. Hvis det ikke gør det kan det også betyde at batteriet ikke har nok strøm og derved kan tabe info i bios´en.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 18:44 #2
jeg havde en gang en 386'er som kun viste sort/hvid hver anden gang man tændte den
Avatar billede arimet Nybegynder
23. juni 1999 - 06:38 #3
Jeg vil gå i tråd med Rune. Det er maget smart at gå ind og disable APM i BIOS og også at disable alt i Windows, men ellers kan det sagtens være et fladt batteri...
Avatar billede ryhl Nybegynder
24. juni 1999 - 04:03 #4
Det hjalp heller ikke at disable Powersaving i bios, men Rune får pointene, mit ur går nemlig heller ikke for godt, - jeg må ha` checket det batteri.