Avatar billede mr_zqueek Nybegynder
06. juli 2000 - 12:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Password

Hej jeg kunne godt bruge et passwordprogram som er næste umuligt at bryde altså bare et der starter når man logger ind i windows. som ikke kan bootes med Ctrl+alt+delete. Er det næsten umuligt eller hvad. Hvordan skal jeg gøre det ????

jeg har et til spørgsmål hvordan kan man boote computeren i et VBProgram ???

Jeg vilvære meget taknemlig hvis du kan svare på disse spørgsmål :)

mhv. mr.Zqueek
Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 13:06 #1
Det mest sikre jeg kender er en BIOS-KODE... Hvad siger du, kan windows ikke bootes med alt-ctrl+del? Eller har du lavet sådan at man ikke kan, eller er det det du gerne vil have lavet?
Avatar billede driis Nybegynder
07. juli 2000 - 14:46 #2
Det er ikke bare næsten umuligt, det er rent faktisk helt umuligt - hvis vi snakker Win9x. Der er ikke indbygget mange sikkerhedsfunktioner i Win9x, og derfor vil det altid være muligt at "gå forbi" dit program på én eller anden måde. Sikkerheden i WinNT eller 2K er meget bedre; Hvis du kan bruge ét af disse systemer, kan det godt lade sig gøre.

Hvis det er fordi du ikke vil have andre til at snage i dine data uden at have en adgangskode, kan du i stedet kryptere dine data. Det er, alt efter hvilket program du bruger, meget sikkert. Al sikkerhed kan selvfølgelig brydes på én eller anden måde, men med mindre dine filer indeholder USA's samlede atomforsvarsprogram eller svar på, hvem der egentlig stod bag mordet på JFK, er jeg ret sikker på, at der ikke er nogen, der både har tid, evner og motivation til at bryde krypteringen af dine filer. Et udmærket krypteringsprogram, PGP (Pretty Good Privacy) kan hentes på http://www.pgp.com

At boote computeren i et VB program kan ikke lade sig gøre - Windows skal startes først. Hvis du mener, at du vil have dit VB program til at køre ved Windows-start, kan du bare tilføje stien til EXE-filen i registreringsdatabasen ved HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run . Hvis du vil lave et program, der kan starte uden at Windows eller andet styresystem startes, skal du egentlig skrive dit eget styresystem - og det skal foregå i assembler. (God fornøjelse, hvis du har mod på det ;-))

Boye>> En BIOS kode kan i de allerfleste tilfælde brydes på 2 min. med lidt know-how og en skruetrækker.
Avatar billede blazer Nybegynder
09. juli 2000 - 00:28 #3
En smart måde at sørge for at programmet ALTID loader under start er at i Form_unload putter du nøgen ind i regedit... og i form_load fjerner du den :))

så kan folk ikke finde den...

at fjerne fra ctrl alt delete listen er heller ike væsrt....
har set inde på www.planetsourcecode.com koden til det... er et ret simpelt api call...
Avatar billede mr_zqueek Nybegynder
09. juli 2000 - 09:24 #4
Jeg har droppet det. Men en skal jo have pointsne så jeg giver driis dem =)