Avatar billede bliddo Nybegynder
06. juli 2000 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Unable to extract embedded font"

Adobe Acrobat Reader version 4 har store problemer med udskrift af adskillige PDF filer.

"Unable to extract embedded font"
-er fejlbeskeden.

Udskrevne sider mangler herefter tekst flere steder.

PDF info:
Acrobat Distiller 4.0 for Macintosh
PDF version 1.3

Acrobat Reader Version 3 kan sagtens printe samme PDF uden problemer.

Klient Specs:
WinNT 4.0 - Service Pack 5
MS Office 2000 - IE 5.0

Printer Specs:
Hewlett Packard LaserJet 8100 (PCL6 driver)

Har nogen et løsningsforslag ??
Avatar billede mortenaagren Nybegynder
19. juli 2000 - 14:59 #1
Det er ikke mange svar, der er kommet. Jeg har præcis samme problem med min PC WinNT 4.0. Jeg har testet filer, lavet i Distilleren, på andre computere og versioner af Acrobat Reader. De klarer alle udprintningen perfekt.

Adobe har på deres hjemmeside så vidt jeg kan se ingen løsningsforslag.

Af-  og genindstallering af Acrobat hjælper heller ikke.

Mit bedste bud er, at det er WinNT 4.0, der forårsager problemet, når programpakken Acrobat 4.0 er installeret, eller at der er en fejl i computeren.

Løsningsforslag: Formatér harddisken og installér kun de allermest nødvendige programmer, hvorefter Acrobat 4.0 installeres. Test om den så kan skrive ud. Virker programmet herefter stadig ikke, må det være NT der er problemet.
Avatar billede thunderbear Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:31 #2
Der har været problemer med version 4.

Er det nyeste version du har installeret.  Skal mindst være version 4.05
Avatar billede bliddo Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:27 #3
Ja, det er version 4.05.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. februar 2001 - 08:37 #4
Det er nok heller ikke den rigtige kategori - tag og luk spørgsmålet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2001 - 08:50 #5
Hvis originale font ikke længere eksisterer i dit font bibliotek, så vil du automatisk få fejl meddelsen.

/per
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. april 2001 - 11:30 #6
Må jeg endnu en gang opfordre til at lukke
spørgsmålet...
Avatar billede bliddo Nybegynder
23. juli 2001 - 00:10 #7
sorry...har ikke besøgt dette forum længe... Jeg skal nok få lukket sagen. Nu er der jo i øvrigt kommet en version 5 af Acrobat Reader. Har ikke set problemet siden. Mht. svaret vedr. font biblioteket, så er der jo netop tale om en \"embedded font\" og ikke nødvendigvis en std. font på maskinen.