Avatar billede starhand Nybegynder
01. maj 2002 - 18:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Menu i html-frames

Jeg har lavet en menu i Director, som jeg gerne vil bruge i et lidt komplekst html dokument.

Min menu er en simpel roll-over, hvor menupunkterne fremkommer nedad når der klikkes på hovedpunktet.

Mit problem er at min html-side består af 4 frames, hvor shockwave-menuen indsættes i den øverste og skal ved mouse-over rulle ned over en anden html-frame - kan dette lade sig gøre?

jeg indsætter den i den lille frame, jeg har i toppen
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. maj 2002 - 18:55 #1
Prøv med det her:

goToNetPage "index.htm", "framenavn"
Avatar billede starhand Nybegynder
01. maj 2002 - 19:02 #2
Jo jo, det er selve henvisningen; det virker fint, men...
Jeg kan godt lave de enkelte punkter, så de henviser til en anden frame, men selve grafikken fra menuen lægger sig bag det andet framevindue, hvor det jo skal rulle ned over (ellers kan det ikke ses)
Avatar billede zob Nybegynder
01. maj 2002 - 19:06 #3
Url en til din menu?????
bare nysgerihed..
Avatar billede starhand Nybegynder
01. maj 2002 - 19:12 #4
Zob.. Linket til det ene menupkt. hedder goToNetPage "fraq.html", "main"; men der er jo mange punkter, og når jeg publisher kalder jeg filen "menu"...
Selve shockwave-filen embed´er jeg i dreamweaver, men som sagt; rullegardinet i menuen lægger sig bag ved den underliggende frame...
Avatar billede starhand Nybegynder
01. maj 2002 - 19:13 #5
Linket virker iøvrigt fint..., men menuen skal rulle ud over framen og over en anden frame (hvis det kan lade sig gøre?)
Avatar billede zob Nybegynder
01. maj 2002 - 19:18 #6
Det har jeg igen anelse om hvordan du får klaret eventuelt ta et kig på:
http://www.activedeveloper.dk - måske er linket forkert! :)
Avatar billede jmc Nybegynder
01. maj 2002 - 22:49 #7
Du skal have en shockwave i hver frame og benytte Intermovie communication vha. setPref og getPref.

http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/tn3916.html