Avatar billede olel Nybegynder
22. juni 1999 - 13:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af filer

Jeg kan ikke kopiere i stifinder mere, jeg får en medelelse  :"For mange venter på samme semafor". Hvad kan jeg gøre?

Venlig hilsen
Ole Petersen
Avatar billede floffy Nybegynder
22. juni 1999 - 13:51 #1
Er det lige meget hvilke filer du kopierer. Umiddelbart kunne det lyde som om der er en del processer der skal benytte nogle filer, derfor er det en kø, og så kan så ikke kopiere dem.

Semafor er en måde at at beskytte hukommelsesområder på.
Avatar billede olel Nybegynder
23. juni 1999 - 08:59 #2
Tak for svaret; men hvad kan jeg gøre for at komme til at kopiere igen??  Det er kun alm. doc filer jeg har prøvet at kopiere.

På forhånd tak

Ole Petersen
Avatar billede floffy Nybegynder
24. juni 1999 - 01:42 #3
Fortæl mig:
- Hvad laver den server ellers? Eller er det en workstation? NT 4.0?
- Hvilke service packs er der på den.
- Er det en almindelig kopiering fra samme maskine?
- Hvad har du ellers lavet med den der kunne være af betydning?

/Floffy
Avatar billede olel Nybegynder
25. juni 1999 - 10:29 #4
Hej igen
Det er en workstation NT med en server her i huset og en et andet sted. Jeg har et "C drev på min Pc', og et privat "H drev på serveren her i huset + et par fælles drev. Jeg kan ikke flytte/kopiere mellem drevene mere. Det eneste nye jeg har foretaget mig er at kigge rundt på internettet.
Venlig hilsen
Ole Petersen
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 23:10 #5
Hvis begge maskiner lige er booter - kommer fejlen så lige med det samme igen? Det ville være mærkeligt
Avatar billede olel Nybegynder
28. juni 1999 - 08:20 #6
Hej floffy

Hvad betyder booter og hvordan/hvad gør man?

Venlig hilsen
Ole Petersen
Avatar billede floffy Nybegynder
28. juni 1999 - 10:33 #7
Jge mente nu bootet. Det betyder at de er genstartet på en frisk :)

Det ville være rart at vide om fejlen også kommer lige når begge maskiner er genstartet.
Avatar billede olel Nybegynder
29. juni 1999 - 12:29 #8
Hej floffy
Fejlen kommer hver dag, min Pc er lukket hver aften, ikke serveren.

Venlig hilsen
Ole Petersen
Avatar billede floffy Nybegynder
29. juni 1999 - 12:37 #9
Så du prøver altså at kopiere filer fra serveren af?

Måske er disse filer i konstant brug - eller også er der en fejl på serveren.
Undersøg om de rigtige service-acks er installeret på den.