Avatar billede slyng Nybegynder
01. maj 2002 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af enkelt celle i excel

Jeg er gået helt i sort. Er der en der kan fortælle mig hvordan (for jeg er overbevist om at jeg har gjort det før) man opdeler en celle i et excel ark til to eller flere enkelt celler... Kan det virkelig ikke lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2002 - 12:49 #1
nej
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2002 - 12:49 #2
Du kan lave 2 til 1 men ikke 1 til 2.
Avatar billede rvm Nybegynder
01. maj 2002 - 12:50 #3
Nej, men du kan indsætte en ekstra kolonne og så flette de andre celler
Avatar billede slyng Nybegynder
01. maj 2002 - 12:50 #4
Nå, det var sgu' en skam.
Avatar billede slyng Nybegynder
01. maj 2002 - 12:54 #5
Sorry, rvm. Den havde jeg godt selv regnet ud, men det er sgu' noget bøvl, og var det jeg godt ville undgå. Men tak for dit svar alligevel
Avatar billede nine1one4u Nybegynder
01. maj 2002 - 13:32 #6
Det du tenker på er, hvis du bruker tabeller i Word der kan du dele en celle i to. Det går desverre ikke i Excel.
Avatar billede janvogt Praktikant
01. maj 2002 - 13:41 #7
Man kan godt opdele en celle med tekst til flere celler v.h.a. menupunktet "Tekst til kolonner" under DATA-menuen.
Avatar billede b_hansen Novice
02. maj 2002 - 07:51 #8
Det kan godt lade sig gøre at opdele en celle i flere celler. Der findes indtil flere funktioner, der kan bruges, specielt hvis det drejer sig om tekstceller. Dem kan du se, når du går ind i "Indsæt funktion"